Fandom

Memory Alpha

Ziemia

1739stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Ziemia widziana z kosmosu.
Słońce: Sol
Klasa: M
Średnica: 12756 km
Masa: brak danych
Przyciąganie na powierzchni: 9.81 m/s2
Odległość od słońca: 1 j.a.
Temperatura na powierzchni: +15º C
(średnia)
Okres obrotu: 23 godziny, 56 minut i 4 sekundy
Okres orbity: 365.25 dni (1.0 rok)

Ziemia [ang. Earth] trzecia planeta Układu Słonecznego, która jest planetą macierzystą gatunku ludzki.

Jedna z planet założycielskich Zjednoczonej Federacji Planet, która jest jej stolicą, siedzibą Starfleet oraz prezydenta Federacji.

Do innych określeń Ziemi należą nazwy Terra, bądź Sol III.

Położenie: Edytuj

Lokalizacja w systemie:Edytuj

Ziemia jest trzecią planetą systemu planetarnego leżąca około 149 597 887 mln kilometrów od Słońca gwiazdy systemu.

Lokalizacja astrometryczna: Edytuj

System Słoneczny znajduje się na granicy Kwadrantów Alpha i Beta w sektorze 001.

Układ Słoneczny położony jest pomiędzy 25 a 28 tysięcy lat świetlnych od jądra Galaktyki Drogi Mlecznej, w obszarze nazywanym Ramieniem Oriona. Ramię Oriona jest to małe wewnętrzne ramię Galaktyki nazywane również Ramieniem Lokalnym. Położone jest pomiędzy Ramionami Perseusza i Strzelca, dwoma z pośród czterech największych ramion Drogi Mlecznej. Nazwę swoją zawdzięcza niezwykle jasnej konstelacji noszącej nazwę Gwiazdozbioru Oriona.

Atmosfera: Edytuj

Atmosfera planety jest utrzymywana przez grawitację i zapewnia ochronę wszelkim żywym organizmom przed częścią kosmicznego promieniowania elektromagnetycznego. Gazowa powłoka atmosfery składa się z : azot 78.084%, tlen 20.946%, argon 0.934%, dwutlenek węgla 0.0385%, para wodna oraz elementy śladowe tj. gazy szlachetne, metan, wodór, podtlenek azotu, ozon, związki siarki. Ciśnienie atmosferyczne panujące na planecie na poziomie morza wynosi 1013.25 hPa.

Klimat: Edytuj

Średnia temperatura na planety wynosi pomiędzy 14˚a 15˚ Celcjusza zmieniając się zależnie od części globu oraz stopnia nachylenia w stosunku do Słońca. Większość lądów zajmuje Północną Półkulę Ziemi, ich powierzchnia jest zróżnicowana pod względem klimatycznym jak i geograficznym.

Hydrosfera: Edytuj

Hydrosfera planety stanowi 70,8% całkowitej powierzchni pokrywają słone oceany, która dzieli się na wody powierzchniowe 95.88% i wody podziemne 4.12%. Inny podział wody tworzący hydrosferę to wody słone stanowiące ok. 97,5%, oraz wody słodkie 2,5%. Wody słodkie skoncentrowane są w 69% w lodowcach, stałej pokrywie śnieżnej i wiecznej zmarzlinie znajduje się w Antarktyce i Arktyce oraz w wysokich partiach górskich.

Charakterystyka geologiczna: Edytuj

Powierzchnia lądowa stanowi 29,2%. Na całkowitą powierzchnię planety wchodzi 6 kontynentów posiadających sprzyjające życiu warunki klimatyczne, oraz położoną w rejonie Bieguna Południowego, pokrytą wieczną zmarzliną Antarktydę. W skład masy lądowe wchodzą również wyspy oraz archipelagi wysp.

Kontynenty :

Biosfera: Edytuj

Ziemia to planeta Ziemska klasy M, posiada bogatą Faunę i Florę, zamieszkują ją miliony różnych gatunków, do chwili obecnej odkrywane są nowe wcześniej nie sklasyfikowane gatunki organizmów żywych.

Dominujące gatunki na planecie należą do rodziny ssaków, dysponujący rozwinięta inteligencją gatunek Homo Sapiens. Człowiek wytworzył rozwiniętą kulturę duchową i materialna przetwarzając środowisko naturalne wedle swoich potrzeb.

Z posiadanych przez Zjednoczoną Federację Planet, pierwszym inteligentnymi gatunkiem Ziemskim byli Voth. Wywodzącymi się od Dinozaurów gatunkiem zimnokrwistych istot, które opuściły Ziemię przed milionami lat.

WystępowanieEdytuj

W 2269 SD 5221.3 - 5221.8 po zajęciu pozycji przez U.S.S. Enterprise, NCC-1701 obok obcego statku w orbicie martwej gwiazdy Questar M-17. W orbicie znajdował się wrak statku zaawansowanej cywilizacji sprzed 300 mln lat temu, zanim życie nawet pojawiło się na Ziemi. (TAS: Beyond the Farthest Star)

Nota: Wypowiedź ta nie był precyzyjna, gdyż życie na Ziemi 3.7 mld lat temu. Prawdopodobnie chodziło o homosapiens, którzy ewoluowali 190 000 lat temu. Ssaki pojawiły się 310 mln lat temu. Dinozaury pojawiły się 237 milionów lat temu. Natomiast .

Flora : pszczoła, ...

Fauna : ...brak danych...

Miasta: Edytuj

Stolica : Paryż

Lokalizacja : leży w Europie, na terytorium byłego kraju Francji

Stolica pełniła funkcje administracyjno-polityczną będąca siedzibą rządu planety, będąca źródłem władzy i autorytetu Zjednoczonej Federacji Planet i gatunku Ludzi.

Pozostałe miasta :

Miejsca godne zainteresowania : Edytuj

Na powierzchni planety znajdują się punktu przestrzeni, które mogą być użyteczne lub warte uwagi. Tak zwane ‘Punkty zainteresowania’.

1. ...

Historia: Edytuj

3,5 miliarda lat temu Na Ziemi powstają pierwsze formy życia. (TNG: All Good Things...)

Nota: 3.7 mld lat temu. Na Ziemi pojawiło się pierwsze życie. [dane rzeczywiste]

310 mln lat temu Na Ziemi pojawiły się ssaki. (dane rzeczywiste, TAS: Beyond the Farthest Star)

237 mln lat temu Na Ziemi pojawiły się dinozaury. [dane rzeczywiste]

190 000 lat temu Na Ziemi ewoluowali homosapiens. [dane rzeczywiste] milionów

Więcej w Fandom

Losowa wiki