Wikia

Memory Alpha

Worf

1656stron na
tej wiki
Dyskusja1
Worf.jpg
Imię i nazwisko: Worf
Rasa: Klingon
Płeć: mężczyzna
Rok urodzenia 9 grudnia 2340
Miejsce urodzenia Qo'nos, Klingońskie Imperium
Przynależność: Starfleet
Ranga: Komandor Porucznik
Dywizja: Dowodzenie
Obecny status: Żył (2379)
Aktor: Micheal Dorn
Clip 334.jpg

Komandor Porucznik Worf był oficerem Starfleet w 24 wieku, Klingon, mężczyzna. Był pierwszym Klingonem, który służył na pokładzie okrętu Starfleet.

Służył w dywizji dowodzenia oraz dywizji operacji jako Szef Ochrony pod dowództwem Kapitana Jean-Luc Picard na pokładzie U.S.S. Enterprise, NCC-1701-D, oraz U.S.S. Enterprise, NCC-1701-E.

Służył również jako oficer operacji strategicznych w dywizji dowodzenia na stacji kosmicznej Deep Space Nine, oraz miał okazję dowodzenia U.S.S. Defiant, NX-74205.

Podczas Dominion Wojny służył na pokładzie IKS Rotarran Klingońskim Bird of Prey, a po zakończeniu wojny został wyznaczony Ambasadorem Federacji na Qo'noS.

Dzieciństwo Edytuj

Worf syn domu Mogh urodził się 9 grudnia 2340 na planecie Qo'noS w Klingońskim Imperium. Jego ojcem był Mogh, a matką Mura. Ma również brata o imieniu Kurn.

Wychowali go ludzie, Sergiej i Helena Rozhenko.

Służba w Starfleet Edytuj

Akademia Starfleet Edytuj

Wiedzę koniczną do służby w Starfleet zyskał studiując w Akademii Starfleet w latach 2357 - 2361.

Wczesna służba Starfleet Edytuj

2364 przed SD 41148.0 Podporucznik Worf otrzymał przydział na jako oficer mostku w dywizji dowodzenia na U.S.S. Enterprise, NCC-1701-D. Obejmuje funkcję nawigatora i oficera taktycznego. (TNG: Encounter at Farpoint)

U.S.S. Enterprise, NCC-1701-D Edytuj

2364 
Podporucznik Worf obejmuje stanowisko Szefa Ochrony, zastępując porucznik Yar, która zginęła podczas misji.
2365 
Podporucznik Worf otrzymuje awans do stopnia porucznika.
2367 
Porucznik Worf otrzymuje naganę za wzięcie udziału w pojedynku z Durasem synem Jaroda. Porucznik Worf działał zgodnie z klingońskim prawem, lecz złamał Regulamin Floty Gwiezdnej.
2367 
Porucznik Worf rezygnuje ze służby we Flocie Gwiezdnej. Rozpoczyna służbę na IKS BortaS jako Oficer Systemów Uzbrojenia, później służy na IKS Hek’Ta pełniąc tę samą funkcję. Służąc na tych okrętach bierze udział w klingońskiej wojnie domowej.
2367-2371 
Porucznik Worf wraca do służby we Flocie Gwiezdnej, służy na USS Enterprise-D na stanowisku Szefa Ochrony.
2371 
Porucznik Worf zostaje awansowany do stopnia komandora porucznika.
2371 
Po zniszczeniu USS Enterprise-D, komandor por. Worf czasowo nie posiada przydziału.

Deep Space Nine Edytuj

2372-2373 
Komandor por. Worf służy na Deep Space 9 i USS Defiant NX-74205 na stanowisku Oficera Taktycznego i Szefa Ochrony, pod dowództwem kapitana Benjamina Sisko.

U.S.S. Defiant, NX-74205 Edytuj

2373 
Komandor por. Worf dowodzi USS Defiant podczas bitwy z Borg w pobliżu Ziemi.
2373 
Komandor por. Worf zostaje ewakuowany z Deep Space 9 wraz z przebywającym na tej stacji personelem Floty Gwiezdnej.
2375 
Komandor por. Worf zaginął podczas misji i trafił do niewoli kardasjańskiej, z której wraz z por. Ezri Dax udało mu się uciec.
2375 
Komandor por. Worf wyzywa na pojedynek i pokonuje w nim Kanclerza Najwyższej Rady Imperium Klingonu –Gowrona. Odrzuca później propozycje stanięcia na czele Rady, zrzekając się tytułu na rzecz generała Martoka.

U.S.S. Enterprise, NCC-1701-E Edytuj

2373 
Ingerencja temporalna. Komandor por. Worf wraz z załogą U.S.S. Enterprise, NCC-1701-E dowodzoną przez kapitana Picarda bierze udział w obronie XXI-wiecznej Ziemi przed atakiem Borg.
2375 
Komandor por. Worf, wraz z załogą USS Enterprise NCC-1701-E, uniemożliwia przesiedlenie rasy Ba’Ku z ich rodzinnej planety.

Uwaga Dyscyplinarna Edytuj

KAPITAN JEAN-LUC PICARD, U.S.S. „ENTERPRISE” NCC-1701-D CZAS GWIEZDNY: 44248

Z prawdziwym żalem wprowadzam ten zapis do akt personalnych porucznika Worfa, którego uważam za dobrego oficera. Jednakże, pomijając całą sympatię, jaką go darzę prywatnie, nie mogę przymykać oczu na morderstwo dokonane przez kogokolwiek noszącego mundur Floty Gwiezdnej. Wspomniany oficer Worf nie poniesie jednak dalszych konsekwencji swojego czynu tylko z uwagi na okoliczności. Wypadek miał miejsce na pokładzie Klingońskiego okrętu IKS Vorn, a Imperium Klingońskie nieoczekiwanie nie jest zainteresowane ściganiem sprawcy.

Życie prywatne Edytuj

Jest wdowcem i ma jednego syna, Alexandra Rozhenko.

Więcej od Wikii

Losowa wiki