Fandom

Memory Alpha

Vreenak

1745stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Vreenak.jpg

senator Vreenak, rok 2374

Senator Vreenak był, w latach 2360-74 jedną z ważniejszych osób w romulańskim Senacie Imperialnym. Poza stanowiskiem senatora, Vreenak zajmował fotel vice-szefa Tal’Shiar, oraz sekretarza Rady Wojennej. Należał do najbardziej zaufanych doradców prokonsula (a późniejszego pretora) Neral’a. W uznaniu jego zasług, Senat Imperium Romulańskiego nominował go, w 2371 roku, do Nagrody Pretora Colius’a. Vreenak jest najmłodszą wiekiem osobą, która została nominowana do tego wyróżnienia.

W 2373 roku senator Vreenak prowadził rozmowy, w imieniu Imperium Romulańskiego, z Dominium, które doprowadziły do podpisania paktu o nieagresji między Imperium Romulańskim a Dominium. w Senacie, Vreenak należał do największych zwolenników utrzymania paktu o nieagresji. To dlatego kapitan Benjamin Sisko postanowił spotkać się właśnie z nim. Przekonanie Vreenak’a do propozycji przyłączenia się Romulan do wojny przeciwko Dominium, dawało gwarancję, że i reszta romulańskiego Senatu zgodzi się na to.

Na zaproszenie kapitana Sisko, wracający ze spotkania, na Soukara, z przedstawicielem Dominium -Weyoun’em, Vreenak przybył na Deep Space 9, by zapoznać się z propozycją Federacji. Vreenak jednak nie dał się nabrać na sfabrykowane dowody, mówiące o tym, że Dominium szykuje się do inwazji na Romulus
Vreenak1.jpg

senator Vreenak na DS9, rok 2374

i odleciał z Deep Space 9, zabierając ze sobą te „dowody” i oznajmiając przed odlotem, że rozgłosi fałszywość Federacji po całym Kwadrancie.

Wahadłowiec senatora nie doleciał jednak na Romulus. Z nieznanych przyczyn eksplodował po drodze. Dochodzenie Tal’Shiar odkryło, że senator Vreenak przewoził jakieś materiały dotyczące planowanej inwazji Dominium na Romulus. Ponieważ Vreenak nie zgłosił wcześniej, że w ogóle był na Deep Space 9, romulański wywiad wyszedł z założenia, że senator zdobył te dowody na Soukara. Wszelkie nieprawidłowości, które mogły budzić jakieś wątpliwości, że znalezione dowody są fałszywe, zostały zrzucone na karb uszkodzeń powstałych w momencie wybuchu wahadłowca.

Federation's Alliance.jpg
Władze Imperium Romulańskiego oskarżyły Dominium o szykowanie się do ataku na Romulus. Dominium zaprzeczyło, ale Romulanie nie uwierzyli i przyłączyli się do sojuszu federacyjno-klingońskiego, wypowiedziawszy Dominium wojnę oraz atakując i niszcząc 15 baz Dominium przy granicy romulańsko-kardasjańskiej.

Więcej w Fandom

Losowa wiki