FANDOM

U.S.S. Odyssey
USS Odyssey
Klasa: Galaxy
Rejestracja: NCC-71832
Przynależność: Zjednoczona Federacja Planet
Organizacja: Starfleet
Status: zniszczony [2370]
USS Odyssey critically damaged

U.S.S. Odyssey, NCC-71832 to statek Zjednoczonej Federacji Planet stanowiący część Starfleet, klasy Galaxy używany w 24 wieku.

OpisEdytuj

U.S.S. Odyssey, NCC-71832 został zbudowany w stoczni Utopia Planitia Starfleet Yards na Marsie.

Dane techniczneEdytuj

Napęd:Edytuj

brak danych

Obrona:Edytuj

brak danych

Broń:Edytuj

brak danych

Komunikacja:Edytuj

brak danych

ZałogaEdytuj

brak danych

HistoriaEdytuj

W 2370 roku, dowodzony przez kapitana Keogha, U.S.S. Odyssey patrolował granicę Federacja-Cardassiańska Unia. Około Czasu Gwiezdnego: 47987.5, otrzymał zadanie udania się do Gamma Kwadrant w celu zbadania jak poważne są groźby, jakie wysunęło Dominium za pośrednictwem Jem'Hadar wobec Federacji. Odyssey miał też, jeśli to możliwe odbić z rąk Dominium Komandora Benjamin Sisko.

Podczas tej misji Odyssey został zaatakowany przez trzy myśliwce Jem'Hadar. Okręt odniósł ciężkie uszkodzenia, bo okazało się, że jego osłony nie stanowią żadnej przeszkody dla broni Dominium. Keogh rozkazał odwrót w stronę korytarza podprzestrzennego łączącego Gamma i Alpha Kwadrant. By pokazać determinację Jem'Hadar i bezwzględność Dominium, jeden z myśliwców Jem'Hadar w samobójczym ataku staranował U.S.S. Odyssey. Doszło do wybuchu reaktorów warp oraz zapasów paliwa obydwu okrętów. Nikt z załogi Odyssey się nie uratował. (DS9: The Jem'Hadar)

DodatkiEdytuj

brak danych

Ogólne informacjeEdytuj

brak danych

Poza ekranem Edytuj

Wg. Star Trek Encyclopedia, Odyssey wziął swą nazwę od modułu dowodzenia statku Apollo 13.

Poza tym nazwa odnosi się również do "Odysei" Homera, a także do "2001: Odyseja Kosmiczna" Arthura C. Clarke'a, z której cytat: "Its origin and purpose, still a total mystery." (Jego pochodzenie i cel, (jest) nadal całkowitą tajemnicą), został umieszczony na tabliczce dedykacyjnej okrętu.

Pomimo iż U.S.S. Odyssey jest tej samej klasy co U.S.S. Enterprise, NCC-1701-D, jej mostek jest inaczej zbudowany.

Zdjęcia modelu U.S.S. Enterprise, NCC-1701-D zniszczonego dla nakręcenia TNG: Cause and Effect zostały użyte w scenie zniszczenia Odyssey.

Według Star Trek: Deep Space Nine Companion, scenarzyści odcinka DS9: The Jem'Hadar, chcieli by U.S.S. Odyssey był okrętem klasy Galaxy, by pokazać, że Dominium stanowi zagrożenie z jakim nie zetknął się nawet U.S.S. Enterprise, NCC-1701-D (z wyjątkiem Borg).

Odyssey był chronologicznie drugim okrętem klasy Galaxy, którego zniszczenie pokazano w Star Trek. Pierwszym był U.S.S. Yamato NCC-1305-E (TNG: Contagion). Trzecim był U.S.S. Enterprise, NCC-1701-D (co pokazano w Star Trek: Generations).

Linki zewnętrzneEdytuj

brak danych