Fandom

Memory Alpha

USS Enterprise (NCC-1701-C)

1741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja5 Share

klasa Ambassador
Klasa: Ambassador
Rejestr: NCC-1701-C
Przynależnosc: Gwiezdna Flota
Status: Zniszczony (2344)
Dowodzony przez: Cpt. Rachel Garrett.

USS Enterprise (NCC-1701-C) był statkiem klasy Ambassador oraz czwartym okrętem Federacji , który nosił nazwę Enterprise. NCC-1701-C był dowodzony przez kapitana-kobietę Rachel Garrett.

W roku 2344, Enterprise-C został zaatakowany przez statki Romulan, gdy pomocy udzielał Klingonom, przy placówce na Narendra III. Podczas walki okręt Enterprise-C został przeniesiony o 22-lata w przyszłość, do roku 2366, poprzez dziwne zawirowanie temporalne. Zniknął z czujników Romulan oraz Klingonów. Klingoni uważali ze oni uciekli z pola bitwy i uznali to jako akt tchórzostwa. Wówczas wtedy niezauważalnie zmienił sie bieg historii a przyjacielskie stosunki między Gwiezdną Flotą a Klingonami nigdy nie nastąpiły, była za to wojna która Gwiezdna Flota bardzo ucierpiała. Po drugiej stronie zawirowania temporalnego Enterprise-C spotkał sie z Enteprise-D. Załoga Enterprise-D postanowiła pomóc w naprawach uszkodzonemu Enterprise-C i z powrotem odesłać ich do roku 2344. Więcej w odcinku (TNG: „Yesterday's Enterprise”).

Więcej w Fandom

Losowa wiki