Fandom

Memory Alpha

USS Rutledge

Przekierowano z U.S.S. "Rutledge"

1741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

U.S.S. "Rutledge" –okręt Floty Gwiezdnej Zjednoczonej Federacji Planet, będący w służbie we Flocie w XXIV wieku.

Przez jakiś czas okrętem dowodził kapitan Benjamin Maxwell. W 2362 roku "Rutledge", pod dowództwem Maxwella, jako pierwszy okręt Floty zdołał dotrzeć do Setlik III gdzie kardasjańskie oddziały dokonały masakry na federacyjnych kolonistach. W tym czasie na pokładzie tego okrętu, oprócz Maxwella służyli: Miles O’Brien, Will Kayden i Raymond Boone. Boone i Kayden zginęli w walce z Kardasjanami na Setlik III.

W 2373 roku, podczas wojny federacyjno-klingońskiej, U.S.S. "Rutledge" wraz z U.S.S. "Tecumseh" przeprowadziły kontratak w sektorze Archanis.

Do końca nie jest pewne, że okręt, który brał udział w bitwie w sektorze Archanis to ten sam "Rutledge", którym dowodził Benjamin Maxwell. Ale jest to możliwe, bo nigdy nie pojawiła się informacja o tym, by "Rutledge" Maxwella został zniszczony. Z drugiej strony, w późniejszym czasie Maxwell dowodził U.S.S. "Phoenix" NCC-65420 –albo więc "Rutledge" został zniszczony/wycofany z Floty, albo Maxwell dostał nowy przydział.

Poza ekranem Edytuj

Według Star Trek Encyclopedia U.S.S. "Rutledge" nosił Numer Rejestru Floty NCC-57295 i należał do klasy New Orleans.

Więcej w Fandom

Losowa wiki