Fandom

Memory Alpha

USS Endeavour (NCC-71805)

Przekierowano z U.S.S. "Endeavour" NCC-71805

1741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

U.S.S. "Endeavour" NCC-71805 - okręt Floty Gwiezdnej będący w służbie w drugiej połowie XXIV wieku. Dowodzony przez kapitana Amasova.

Pomiędzy Czasem Gwiezdnym: 45021.3 a 45025.4 (2368 rok), U.S.S. "Endeavour" wchodził w skład grupy wydzielonej, dowodzonej przez kapitana Picarda, która miała stworzyć blokadę na klingońsko-romulańskiej granicy podczas klingońskiej wojny domowej. Blokada miała uniemożliwić romulańskie dostawy dla jednej ze stron konfliktu. (TNG: Redemption, część II)

Później, w tym samym roku, "Endeavour" otrzymał zadanie patrolowania systemu Cleon. (TNG: The Game)

W 2373 roku (Czas Gwiezdny: 50893.5) U.S.S. "Endeavour" brał udział w bitwie z sześcianem Borg w obronie Ziemi. (ST: FC)

Poza ekranem Edytuj

  • Okręt ten jest drugim znanym, po U.S.S. "Endeavour" NCC-1895, okrętem Floty Gwiezdnej noszącym tę nazwę.
  • Star Trek Encyclopedia podaje, że "Endeavour" należał do klasy Nebula. W VOY: Scorpion, Part I, kapitan Janeway cytuje wypowiedź kapitana Amasova na temat Borg. Na podstawie tego, że U.S.S. "Voyager", od 2371 roku, nie miał kontaktu z Federacją i baza danych nie była uaktualniana od utraty tego kontaktu, a jedynym znanym konfliktem Federacji z Borg, do 2371 roku, jest pierwsza próba asymilacji Federacji i bitwa pod Wolf 359, Star Trek Encyclopedia spekuluje, że U.S.S. "Endeavour", pod dowództwem Amasova, brał udział w bitwie pod Wolf 359 i że był on jedynym okrętem Floty Gwiezdnej, który przetrwał bitwę. Na tą teorię nie ma jednakże żadnego jednoznacznego, kanonicznego, dowodu. Janeway zacytowała Amasova, ale nie powiedziano nic na temat w jakich okolicznościach i na podstawie jakich doświadczeń kapitan Amasov to powiedział.
  • Nazwa okrętu najprawdopodobniej pochodzi od HM Bark "Endeavour" -okrętu kapitana Jamesa Cooka.

Więcej w Fandom

Losowa wiki