Fandom

Memory Alpha

USS Endeavour (NCC-1895)

Przekierowano z U.S.S. "Endeavour" NCC-1895

1742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

U.S.S. "Endeavour" NCC-1895 -okręt Floty Gwiezdnej Federacji, należący do klasy Constitution. Będący w służbie w XXIII wieku.

W 2293 roku, "Endeavour" wykonywał misję badawczą dalekiego zasięgu w pobliżu terytorium należącego do Imperium Klingonu. Został wtedy włączony do planowanej przez Dowództwo Floty Gwiezdnej "Operacji Odzysk" (Operation Retrieve), której celem było odbicie z rąk Klingonów kapitana Kirka i doktora McCoya.

Poza ekranem Edytuj

  • Nazwa, Numer Rejestru Floty, oraz klasa tego okrętu, nie zostały powiedziane na ekranie. Wszystkie te informacje pochodzą z z planu jaki pułkownik West przedstawił prezydentowi Federacji w Star Trek VI: The Undiscovered Country. Także Star Trek Encyclopedia opiera się na tym samym źródle.
  • Star Trek Star Fleet Technical Manual zalicza U.S.S. "Endeavour" do okrętów klasy Constitution, nadając mu jednak inny Numer Rejestru Floty -NCC-1716. Jako, że przyjęło się uznawać za kanoniczne tylko te informacje, które pokazano na ekranie, należałoby uznać, że właściwym jest NCC-1895, który pojawił się na planie przedstawionym przez pułkownika Westa w ST VI.
  • Książka Killing Blow należąca do cyklu Errand of Vengeance przedstawia U.S.S. "Endeavour" jako okręt biorący udział w Bitwie o Donatu V mającej miejsce w 2245 roku. Podaje jednak inną, niż Constitution, klasę tego okrętu, którą wg. kontynuacji cyklu -Errand of Fury: Seeds of Rage -jest klasa Icarus.
  • Nazwa okrętu pochodzi najprawdopodobniej od nazwy HM Bark "Endeavour" -okrętu XVIII żeglarza i jednego z największych odkrywców w dziejach ziemskiej historii wielkich odkryć geograficznych -kapitana Jamesa Cooka. Dowodzony przez niego "Endeavour" był pierwszą w dziejach Ziemi typowo naukową misją.

Więcej w Fandom

Losowa wiki