Fandom

Memory Alpha

USS Adelphi

Przekierowano z U.S.S. "Adelphi"

1745stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

USS "Adelphi" -okręt Floty Gwiezdnej Federacji, będący w służbie w połowie XXIV wieku, dowodzony przez kapitana Darsona.

USS "Adelphi" związany jest z incydentem nazwanym później Katastrofą na Ghorusdzie. Kapitan Darson otrzymał rozkaz nawiązania pierwszego kontaktu z mieszkańcami planety Ghorusda. Zadanie było na tyle delikatne, że do pomocy w jego wykonaniu, do załogi "Adelphi" przydzielono na stanowisko specjalisty misji -Tama Elbruna, który jest wyjątkowo rozwiniętym telepatą.

Podczas spotkania z mieszkańcami Ghorusdy nastąpiło nieporozumienie, które przerodziło się w konflikt, w wyniku którego zginął kapitan Darson i czterdziestu sześciu innych członków załogi USS "Adelphi".

Przeprowadzone przez Flotę Gwiezdną dochodzenie, obarczyło winą za incydent kapitana Darsona -uznano, że niewystarczająco zadbał o uszanowanie kulturowego tabu Ghorusdan co doprowadziło do konfliktu.

William Riker, który przyjaźnił się z Darsonem i dwoma innymi członkami załogi USS "Adelphi", którzy zginęli na Ghorusdzie, obwiniał za incydent Tama Elbruna, który, jego zdaniem, nie ostrzegł Darsona o niebezpieczeństwie. (TNG: Tin Man)

Poza ekranem Edytuj

  • Star Trek Encyclopedia podaje, że USS "Adelphi" był okrętem klasy Ambassador. Jego Numer Rejesteru Floty to NCC-26849.
  • "Adelphi" został nazwany tak po miejscowości Adelphi w stanie Maryland w USA, z której pochodził jeden z autorów scenariusza TNG: Tin Man.
  • USS "Adelphi" pojawia się również w karciance RPG, której dodatek "Starships" wymienia "Adelphi" jako jeden z okrętów klasy Ambassador.

Więcej w Fandom

Losowa wiki