FANDOM

Serial: TNG
Sezon: 2x01
Tytuł: The Child
Polskie tytuły:
Data pierwszej emisji: 21 Listopad 1988
Numer produkcyjny: 40272-127
Rok: 2365
Data gwiezdna: 42073.1
Scenariusz: Jaron Summers, Jon Povill, Maurice Hurley
Reżyseria: Rob Bowman

~~opis~~

PodsumowanieEdytuj

Kiedy groźna plaga sieje spustoszenie w systemie Rachelis, mieszkańcy tego układu proszą Federację o pomoc. U.S.S. Enterprise, NCC-1701-D ma za zadanie dostarczyć na nią antidotum. Jednak w czasie przygotowywania do transportu ładunku z lekiem, załoga dowiaduje się, że doradca Troi jest w ciąży.

Według Deana Troi, oślepiająco białe światło zapłodniło ją kiedy spała. Dr Katherine Pulaski, nowy Główny Lekarz Pokładowy potwierdza, że Deanna jest brzemienna i urodzi dziecko w ciągu 36 godzin (chociaż normalnie ciąża u Betazoidów trwa 10 miesięcy). Zaskoczony tą wieścią, w obawie o bezpieczeństwo statku, Picard ogłasza czerwony alarm, jednak kiedy dziecko przychodzi na świat wydaje się bezbronne i niewinne jak normalny noworodek. Wszyscy są zdumieni jego błyskawicznym rozwojem w ciągu jednego dnia wyrasta z niemowlęcia na ośmiolatka.

Tymczasem Wesley Crusher przygotowuje się do opuszczenia U.S.S. Enterprise i dołączenia do swojej matki, która awansowała na Głównego Lekarza Gwiezdnej Floty po czym objęła stanowisko na Ziemi. Wesley decyduje jednak pozostać na statku po rozmowie z nowym członkiem załogi - El-aurianką Guinan. Później Wesley informuje o swoim zamiarze Picarda i kapitan zgadza się na jego dalszy pobyt na Enterprise. pod warunkiem ze jego matka nic nie będzie miała przeciwko temu.

Niespodziewanie ładunek ze szczepionką, pod wpływem promieniowania znajdującego się gdzieś na statku traci swą szczelność, co grozi zakażeniem załogi. Dr Pulaski stwierdza, że jeżeli wydostanie się on na zewnątrz, wszyscy na statku umrą w dwie godziny.

Wkrótce okazuje się, że to Ian – dziecko Troi - jest źródłem tego promieniowania i chłopiec decyduje się poświęcić dla dobra załogi opuszczając statek.

Na oczach Troi zmienia się w jasną kulę światła, która opuszcza statek, uprzednio dziękując doradcy za możliwość bycia przez te parę dni wśród ludzi, których mógł przez to lepiej zrozumieć.

Kiedy odlatuje znikają problemy z ładunkiem i załoga może kontynuować swoją misję.

Pamiętne cytatyEdytuj

~~rozbudowa~~

Dodatkowe informacjeEdytuj

~~rozbudowa~~

Odnośniki Edytuj

Linia czasowa : ...

Kartografia : ...

Gatunki : ...

Statki kosmiczne : ...

Pozostałe : ...

Gościnna obsadaEdytuj

Specjalna gościnna rolaEdytuj

Pozostała obsadaEdytuj

Tematy pokrewneEdytuj

~~rozbudowa~~

Zewnętrzne odnośnikiEdytuj

~~rozbudowa~~

Poprzedni odcinek:
The Neutral Zone
Star Trek: Następne Pokolenie
Season 2
Następny odcinek:
Where Silence Has Lease