Wikia

Memory Alpha

The Cage

1503strony na
tej wiki
Dyskusja0

Pilot, wyemitowany wyjątkowo ponad 30 lat po premierze serialu. Akcja odcinka toczy się trzynaście lat przed objęciem dowództwa nad Enterprise przez kapitana Kirka. Okręt dowodzony przez Christophera Pike'a odbiera sygnał nadawany przez rozbitków SS Columbia z planety Talos IV. Na miejscu załogę spotyka niespodzianka: planetę zamieszkują także jej rodzimi mieszkańcy...

Scenariusz: Gene Roddenberry

Reżyseria: Robert Butler

Premiera w USA: VHS - listopad 1986;TV - 24 grudnia 1998

Premiera w Polsce: TV - 4 grudnia 1999

The Cage
Talosians 3.jpg

Talosianie

Tytuł odcinka: The Cage
Seria: TOS
Sezon: 1
Odcinek: 1
Seryjny numer produkcji: 6149 - 01

ObsadaEdytuj

StreszczenieEdytuj

Kurs : Vega kolonia, Vega IX, Vega system, Alpha Kwadrant

2254. Dwa tygodnie po misji na planecie Rigel VII statek U.S.S. Enterprise, NCC-1701 znajduje się w drodze do kolonii Vega, gdzie ranni podczas misji członkowie załogi mają uzyskać pomoc medyczną. Statek natrafia na anomalię.

Oficer naukowy Spock zlecił nawigatorowi Tylor przeprowadzenie diagnozy obwodów, która potwierdza prawidłowe funkcjonowanie systemów. Diagnoza wyklucza błędne funkcjonowanie głównego monitora na mostku. Spock informuje kapitana, że na pewno coś zmierza w stronę statku. Wykluczają mijane przez statek meteoryty. Numer Jeden stwierdziła, że to coś innego, kiedy włącza się alarm. Tyler poinformował, że anomalia znajduje się na kursie kursie kolizyjnym z prędkością światła. Użyli promień meteorytowy, jednak jej nie odepchnął. Na głównym monitorze pojawiały się pulsujące zniekształcające obraz. Numer Jeden zaproponowała wykonanie manewrów wymijających, jednak Kapitan Pike postanawia lecieć dalej bez zmiany.

Oficer komunikacyjny Garison zidentyfikował anomalię jako fale radiowe, która zawiera sygnał o pomoc] w starym stylu. Sygnał wywoływał zakłócenia, mające przyciągnąć uwagę załogi statku. Widomość mówiła o statku w kłopotach, przez co został zmuszony do przymusowego lądowania na planecie. Nawigator wykonał namiar, który pochodził z gromady gwiazd Talos. Według pierwszego oficer z informacji jakie posiadają, że tak daleko nie posiadają statków oraz kolonii Ziemskich.

Oficer naukowy Spock sprawdził informacje i potwierdził, że osiemnaście lat temu SS Columbia prowadzący ekspedycję badawczą zniknął w tym regionie. Według posiadanych informacji gromada Talos nigdy nie została zbadana. System słoneczny Talos był podobny do Ziemskiego, posiadał jedenaście planet. Czwarta planeta była klasy M, z tlenową atmosferą. Nawigator określił, że tak długo zajęło dotarcie sygnałowi radiowemu do ich pozycji.

Pozycja : 18 ly od Talos, Talos system, Alpha Kwadrant

Nota: Zakładając, że przed rozbiciem się statku SS Columbia na planecie Talos wysłano sygnał radiowy SOS, który to fala elektromagnetyczna poruszająca się z prędkością światła. Wysłany w 2236 odebrany w 2254, czyli sygnał został odebrany w odległości 18 ly.

Numer Jeden założyła, że nawet po osiemnastu latach nadal mogli nadal żyć jeśli przeżyli katastrofę. Według Spock powinni się tam udać, żeby mieść pewność. Kapitan zdecydował, że nie posiadając jakichkolwiek oznak od rozbitków postanowił kontynuować obecny kurs do kolonii Vega, by mogli najpierw zadbać o chorych i rannych członków załogi. Kapitan rozkazał Numer Jeden utrzymać obecny kurs.

Kapitan Pike udał się do swojej kwatery skąd wezwał przez komunikator Dr. Boyce.

...rozbudowa w trakcie...

Ten przychodzi z torbą, co dziwi Kapitan bo nie mówił mu że coś się z nim dzieje. Dwaj oficerowie dyskutują sytuację odebranego sygnału o pomoc. Kapitan uważał, że załoga ma pierwszeństwo z czym zgodził się doktor proponując dołączyć rekomendacje doktora do dziennika. Najpierw zatrzymają się w kolonii Vega, gdzie załoga potrzebująca hospitalizacji zostanie wymieniona. Wręczył kapitanowi szklankę do której włożył lód, stwierdzając że kto by chciał pić ciepłe martini. Jednak kapitan był zdziwiony, że skąd mu przyszło do głowy ż potrzebuje to. Uznał, że czasami ludzie prędzej powiedzą coś barmanowi niż swojemu lekarzowi. Przyłącza się do kapitan z szklaną i rozmawiają o walce na Rigel VII, podczas tej misji zginął jeden Yeoman, dwóch innych, oraz siedmiu rannych członków załogi. Doktor zapytał go czy mógł zrobić coś osobiści żeby temu zapobiec.

Pike był zaniepokojony, że nie był wstanie wyczuć kłopotów, kiedy w opuszczonej twierdzy zobaczył miecze i zbroje. Dał się w niej uwięzić i później został zaatakowany przez jednego z tamtejszych wojowników. Według doktora Kapitan wyznaczał sobie standardy, którym nie mógł sprostować. Kapitan był zmęczony odpowiedzialnością za dwieście trzy życia, podej-mowaniem decyzji, które misje były zbyt ryzykowne, a które nie. Przydzielaniem członków zwiadu, kto przeżyje, a kto umrze.

Proponuje mu wzięcie urlopu [leave - wolnego], żeby odpoczął. Pike rozważał rezygnację z dowództwa i powrotu do domu. Ładnego małego miasteczka pięćdziesiąt kilometrów parku znajdującego się dookoła niego. W domu kapitan miał dwa konie, gdzie zabierali z sobą je-dzenie i jeździli przez cały dzień. To jedno z miejsc gdzie mógłby pójść. Mógłby rozpocząć biznes na Regulus lub Orion koloniach. Jednak, Boyce nie widział go jak prowadzi interesy z Orion kupiec [handlowiec], zajmujący się handlem zielonymi zwierzęcymi kobietami, nie-wolnikami. Pike uważał, że to nie jest jedyne dostępne życie dla niego, a cała galaktyka daje szeroki wybór.

Doktor uznał, że takie życie jest dla niego. Według niego, człowiek albo powinien życiem jak się dzieje, stawia mu czołowo, lub odwraca się plecami do niego i zaczyna umierać. Musi dokonać wyboru. Boyce porównał ich, że mają takie same rodzaje klientów. Żyjący i umiera-jący.

Zgłosił się Spock poprzez monitor w kwaterze Kapitana i poinformował dowódcę, o tym że przechwycili kontynuacje wiadomość. W jej treści znajdował się informacja, że istnieją roz-bitkowie lądowania awaryjnego na Talos.

Pozostałe postacieEdytuj

Odnośniki Edytuj

Adam i Ewa, Amerykański Instytut Kontynentalny, anomalia, atmosfera, awaryjne lądowanie, azot, bariera czasu, bateria, biała kanapka, biblioteka komputerowa, ból, broń, broń biała, cela, chory, cukier, członek załogi, dematerializacja, diagnoza, długość życia, doświadczenia, dowódca, działo laserowe, dzieci, egzemplarz, ekspedycja, ekspedycja pomiarowa, eksperyment, eksplozja, emocje, energia, fala radiowa, fantazja, fiolka, galaktyka, gatunek, generator, geolog, gigantyczny ptak, głód, gotowość, grawitacja, gromada gwiazd, harpun, hospitalizacja, humanoid, iluzja, inteligencja, kadłub, kaktus, kalibracja, kanapka, kanion, kapitan, kara, katastrofa, kawa, klasa M, klip z raportami, kolonia, komputer, komunikacja, komunikator, konsola nawigacyjna, kontynent, koń, krew, kupiec, kura, kurs, kurs kolizyjny, kwatera, laboratorium geologiczne, lanca, laser, lekarz okrętowy, ludzie, maczuga, Magistrat, małpa z kłami, manewr wymijający, martini, maszyna, maszynownia, materializacja, menażeria, metal, meteoryt, miasto, miecz, mikro taśma, mikro zapis, Mojave, monitoring, mózg, myśli, nagroda, namiar, napęd warp, narkotyk, naukowiec, nienawiść, niewolnik, niewolnictwo, obcy, obwód, ochotnik, oficer, oficer komunikacji, oficer naukowy,osada, osobnik, pagórek, park, pamięć, pełna moc, piasek, pierwszy oficer, pistolet laserowy, planeta, pokład, pokój odpraw, polaryzacja, pole magnetyczne, potomek, pragnienie, prędkość światła, promień meteorytowy, próbka, przechowywanie danych, przeciążenie, przekaz energii, przodek, ptak, pustynia, rakieta, ranny, raport, raport geologicznego laboratorium, raport medyczny, roślinność, Rother straszny cień, rozbitek, rzemieślnik, sen, siła, siodło, skała, sondowanie, spektrografia, społeczeństwo, strach, strażnik, strażnik więzienny, sygnał SOS, system gwiezdny, szczyt, tarcza, technik, telepatia, termos, tlen, topór, transport, transporter, transporter pokój, transporter szef, tuńczyk, umowa, umysł, USS, utrzymać obecny kurs, uzbrojenie, walka wręcz, warp, warp 7, warp faktor, wejście w orbitę, wewnętrzny komunikator statku, wojna, wojownik, wrak, Yeoman, zagrożenie, zakłócenia, załoga, zamek, zasoby, zbroja, zespół naukowy, zespół zwiadowczy, Zoo, zwierzę, żywność

Linia czasowa : 23 wiek, 2230-te, osiemnaście lat temu (2236), tysiące wieków temu

Kartografia : Droga Mleczna, gromada gwiazd Talos, kolonia Ziemi, Księżyc, Orion kolonia, Regulus, Rigel VII, Talos, Talos system, Vega kolonia, wszechświat, Ziemia

Gatunki : Orion, Talosianie

Statki kosmiczne : statek kadetów, statek kosmiczny, statek Ziemi, SS Columbia, U.S.S. Enterprise, NCC-1701

Więcej od Wikii

Losowa wiki