Fandom

Memory Alpha

T’Les

1745stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

T'Les.jpg

T'Les w sanktuarium T'Karath, połowa 2154 r.

T’Les pracowała jako wykładowca na Wolkańskiej Akademii Nauk. Została zmuszona przez wolkańskie władze do odejścia z tego stanowiska na wcześniejszą emeryturę.

Była to zemsta władz Wolkana za postępowanie jej jedynej córki – T'Pol, która, w 2151 roku, służąc na ziemskim okręcie Enterprise, brała udział w zdemaskowaniu wolkańskiej misji szpiegowskiej, ulokowanej w klasztorze P’Jem. Co więcej, T’Pol nie tylko wzięła udział w tym incydencie, ale także publicznie potępiała za to wolkańskie władze. A później sprzeciwiła się rozkazom powrotu na Wolkan i zrezygnowała ze służby, wstępując jednocześnie do Ziemskiej Floty Gwiezdnej.

Wolkańskie Najwyższe Dowództwo, nie było w stanie dosięgnąć T'Pol, więc postanowiło się zemścić na jej najbliższej rodzinie. Na podstawie fałszywych dowodów, władze oskarżyły T’Les o kradzież z archiwum Wolkańskiej Akademii Nauk, zastrzeżonych klauzulą tajności dokumentów. Najwyraźniej sfabrykowane dowody nie były na tyle silne, by doprowadzić do procesu, ale wystarczały, by zmusić T’Les do rezygnacji z pracy, której potrafiła się oddawać bez reszty i przejścia na emeryturę.

Na skutek tych wydarzeń. T’Les zaczęła przewartościowywać swe poglądy na temat wolkańskiego społeczeństwa. W efekcie, niedługo potem, dołączyła do Syrrannitów – odłamu Wolkan, którzy wierzyli, że ich wolkańscy rodacy na czele z Najwyższym Dowództwem, wypaczyli nauki Suraka.

Wyznając nauki Suraka, Syrrannici byli pacyfistami i nie uznawali przemocy. Chcąc ich zdyskredytować, władze Wolkana oskarżyły ich o dokonanie, w połowie 2154 roku, zamachu na ziemską ambasadę na Wolkanie. By uniknąć aresztowania, T’Les wraz z innymi Syrrannitami, ukryła się w sanktuarium T'Karath, leżącym na pustyni zwanej Kuźnią. Wkrótce potem, sanktuarium T’Karath zostało, na rozkaz Najwyższego Dowództwa, zbombardowane przez wolkańskie jednostki. T’Les zmarła w chwilę po przerwaniu ostrzału, na skutek ran odniesionych podczas ataku.

Informacje dodatkowe Edytuj

Postać T'Les zagrała Joanna Cassidy.

T'Les pojawiła się tylko w trzech odcinkach Star Trek: Enterprise (Home, The Forge oraz Awakening). Według scenarzysty i współproducenta serialu, Mikea Sussmana, postać T'Les została "zabita" m.in. dlatego, że producenci serialu nie mogli sobie pozwolić na opłacenie jej gaży za wystąpienie w końcowym odcinku "wolkańskiej trylogii", którym jest Kir'Shara.

Więcej w Fandom

Losowa wiki