FANDOM

System podtrzymania życia [ang. life-support system] albo [ang. environmental control system (ECS)] to jeden z najważniejszych systemów na statkach kosmicznych, instalacjach kosmicznych, na ciałach niebieskich, oraz w skafandrach kosmicznych, używane wszędzie gdzie panują warunki uniemożliwiające życie personelu bez urządzeń zapewniające im odpowiednie warunki dla przeżycia. Takie jak : atmosfera, temperaturę, światło, itp.

WystępowanieEdytuj

W 2269 SD 5221.3 - 5221.8 po dostaniu się na pokład U.S.S. Enterprise, NCC-1701 załoga próbuje zlokalizować obcą formę życia.

Na mostku Uhura uzyskała informacje, że pokłady pięć i sześć zgłaszają wyłączenie wszystkich systemów podtrzymania życia. Zginęły pasy podtrzymania życia, a manualne obejście nie odpowiada. Włączył się czerwony alarm. Załoga mostka próbowała przywrócić systemy podtrzymania życia.

W inżynierii według Scott nie mogli dostać się do rdzenia. Promienie tnące zostały osuszone całkowicie z energii. Uhura uzyskała informacje, że systemy podtrzymania życia zostały wyłączone w ładowniach 3, 4 i 5.

Po zabezpieczeniu konsoli nawigacyjnej za pomocą statycznej osłony obca forma życia domagała się od Kapitana jej usunięcia. On natomiast domagał się przywrócenia systemu podtrzymania życia bo to narażało członków załogi statku. (TAS: Beyond the Farthest Star)

ZobaczEdytuj