Fandom

Memory Alpha

Star Trek VI: Nieodkryta Kraina

1742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja1 Udostępnij

Star Trek VI: The Undiscovered Country (Star Trek: Nieodkryta kraina - szósty film fabularny osadzony w świecie Star Trek, wyprodukowany przez wytwórnię Paramount Pictures w 1991 r. Jest to ostatni film bazujący na Star Trek: The Original Series.

Obsada Edytuj

Fabuła Edytuj

W filmie tym doszukiwano się alegorii aktualnej sytuacji politycznej, zwłaszcza w odniesieniu do komunizmu. Między Klingonami a Federacją miała się toczyć zimna wojna. Filmowa katastrofa miała być odpowiednikiem katastrofy w Czarnobylu.

Po wybuchu księżyca, który zaopatrywał Imperium w energię, Klingoni rozpoczynają pertraktacje z Federacją w kwestii przekazania baz kosmicznych. Główna konferencja ma się odbyć w stolicy Federacji - na Ziemi. Eskortą klingońskiego kanclerza zostaje załoga statku Enterprise. W drodze na Ziemię statek Klingonów zostaje zaatakowany, a kanclerz Gorkon ginie. Za jego śmierć obwinieni zostają kapitan Kirk i dr McCoy. Po pokazowym procesie obaj zostają skazani na dożywotne uwięzienie na asteroidzie. Z pomocą przybywa im Spock. Załodze Enterprise udaje się wykryć spiskowców i umożliwić dokończenie negocjacji pokojowych. Jest to ostatnia podróż pod wodzą kapitana Kirka.

Więcej w Fandom

Losowa wiki