Fandom

Memory Alpha

Star Trek V: Ostateczna Granica

1745stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Star Trek V: The Final Frontier (Star Trek: Ostateczna Granica) - piąty film którego akcja dzieje się w uniwersum Star Trek.

Fabuła Edytuj

Piąta część przygód załogi kapitana Jamesa T. Kirka rozpoczyna się wzięciem do niewoli przez wolkana Sybock'a ambasadorów w mieście Paradise City. Załoga Enterprise przebywa na urlopie który zostaje anulowany i zostaje wysłana z misją uwolnienia zakładników. Jak się okazuje Sybock'owi zależy głównie na statku, którym chce dotrzeć do środka uniwersum w celu spotkania boga. Po drodze okazuje się, że Sybock jest bratem przyrodnim Spocka. Załodze udaje się przekroczyć ostateczną barierę i spotkać tego który ma wiele imion i postaci. Enterprise jest śledzony przez statek klingoński, który chce się zemścić na kpt. Kirku za porwanie i zabicie klingońskiej załogi w trzeciej części sagi. W trakcie spotkania z bogiem okazuje się on nie tym za kogo uważał go Sybock. Sybock ginie próbując poznać ból zjawiska, które uważał za boga. Spock i dr McCoy zostają przetransportowani z powrotem na pokład Enterprise, niestety z powodu problemów technicznych można było przetransportować tylko dwie osoby, dlatego Kirk pozostaje na planecie będąc celem tzw. boga. Z pomocą przychodzi mu Spock, a także klingoński Bird of Prey.

Więcej w Fandom

Losowa wiki