Fandom

Memory Alpha

Star Trek II: Gniew Khana

1739stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

St2 twok.jpg
Polski Tytuł Star Trek II: Gniew Khana
Oryginalny Tytuł Star Trek II: The Wrath Of Khan
Gatunek science-fiction
Data premiery 04-06-1982
Reżyseria Nicholas Meyer
Scenariusz Harve Bennett, Jack B. Sowards
Muzyka James Horner

Star Trek II: Wrath of Khan (Star Trek: Gniew Khana) - drugi film pełnometrażowy osadzony w świecie Star Trek. Wyprodukowano w 1982 przez Paramount Pictures, pod reżyserią Nicholasa Meyera.

Film Star Trek: Zemsta Khana mimo, że w Polsce mało popularny i prawie nie wyświetlany w kinach, okazał się dla wytwórni Paramount wielkim sukcesem finansowym, zarabiając w premierowy weekend ponad 14 mln dolarów.

Obsada Edytuj

Fabuła Edytuj

Akcja filmu rozgrywa się w klika lat po wydarzeniach przedstawionych w Star Trek: The Motion Picture. Admirał Kirk i załoga Enterprise musi zmierzyć się z dawnym wrogiem (znanym z serialu Star Trek: Oryginalna Seria - Khanem, który poprzysiągł zemstę na nim za pozostawienie go na pustynnej planecie Ceti Alpha V. W tym celu uprowadza okręt Floty - Reliant.

W międzyczasie naukowcom Federacji udaje się zbudować Genesis - urządzenie umożliwiające tworzenie życia z każdej dowolnej formy materii. Informacje te trafiają w ręce Khana, który zamierza wykorzystać je jako broń w walce z Kirkiem.

Ciekawostki Edytuj

  • Z powodu ograniczeń budżetowych podczas produkcji filmu starano się za wszelką cenę obniżyć koszty, wykorzystano niektóre materiały ze Star Trek: The Motion Picture: Stacja Regula 1 była modelem z poprzedniego filmu, a mostek USS Relant był odnowionym i lekko przerobionym mostkiem Enterprise.

Więcej w Fandom

Losowa wiki