Fandom

Memory Alpha

Romulański okręt zwiadowczy

1745stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Wprowadzony do służby: przed rokiem 2358
Romulan-scout.jpg

Dane techniczneEdytuj

  • Wymiary:
    • Długość: 98 m
    • Szerokość: 94 m
    • Wysokość: 15 m
  • Liczba pokładów: 2
  • Załoga: 73 osoby, awaryjnie nawet 1 osoba
  • Uzbrojenie: minimalne

Dane spekulatywneEdytuj

Instytut Daystroma ocenia masę tej niewielkiej jednostki na 5.830 ton metrycznych. Uzbrojenie 2 x lekkie działko dyzruptorowe, o mocy 2.000 Tera Watów oraz jedna wyrzutnia torped fotonowych z zapasem 25 torped. Systemy defensywne to przede wszystkim standardowe osłony o mocy 67.500 Tera Dżuli kadłub wykonany ze stopu duranium i tritanium w połączeniu z 2 centymetrowym pancerzem o wysokiej gęstości oraz niskopoziomowe strukturalne pole integracyjne. Dla prędkości, Instytut proponuje prędkość przelotową warp 6, prędkość maksymalną warp 7,8, a awaryjnie warp 8,6 przez 12 godzin. Przewidywany czas wykorzystania - 30 lat. Jako przerobiony okręt naukowy, ta jednostka, choć słabo uzbrojona, dysponuje relatywnie wysokimi prędkościami, jest wysoce zwrotna i posiada wysoce efektywne czujniki o wysokiej rozdzielczości. Te zalety szczególnie predestynują jednostki tej klasy do wypełniania zadań zwiadowczych i szpiegowskich.

OpisEdytuj

Niewiele wiadomo o okrętach tej klasy. Wykorzystywane głównie jako lekkie jednostki zwiadowcze mogły służyć także w regionach, gdzie zbędna była obecność potężnych Warbirdów klasy D’Deridex. Admirał Jarok użył tego okrętu do przekroczenia Strefy Neutralnej w 2366 przechodząc na stronę Federacji, lecz zniszczył statek w ostatnim odruchu lojalności. (TNG "The Defector" ("Zdrajca"]). Podczas wojny z Dominium okręty tej klasy były często wykorzystywane, zanotowano jednak wśród nich liczne straty głównie w wyniku starć z myśliwcami Jem'Hadar.

Więcej w Fandom

Losowa wiki