Fandom

Memory Alpha

Natasha Yar

1739stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Clip 120.jpg
Imię i nazwisko: Natasha Yar
Rasa: człowiek
Płeć: kobieta
Rok urodzenia 2337
Miejsce urodzenia Turkana IV
Przynależność: Starfleet
Ranga: Porucznik
Dywizja: Operacja
Obecny status: Nieżyje (2364)
Aktorka: Denise Crosby

Natasha "Tasha" Yar była oficerem Starfleet w 24 wieku, człowiek, kobieta. Była Oficerem Taktycznym i Szefem Ochrony na U.S.S. Enterprise, NCC-1701-D pod dowództwem kapitana Picarda.

Dzieciństwo Edytuj

Natasha Yar urodziła się w 2337 w kolonii Federacji na planecie Turkana IV.

Służba w Starfleet Edytuj

Akademia Starfleet Edytuj

W 2357 wstąpiła do Akademii Starfleet, San Francisco, Ziemia. Ukończyła Akademię w 2361.

Wczesna służba w Starfleet Edytuj

W 2364 przed SD 41148.0 Porucznik Natasha Yar otrzymała przydział jako Szef Ochrony i Oficera Taktycznego (na osobistą prośbę dowódcy okrętu, kapitana Picard) na U.S.S. Enterprise, NCC-1701-D. (TNG: Encounter at Farpoint)

U.S.S. Enterprise, NCC-1701-D Edytuj

2364 Porucznik Natasha Yar zginęła podczas misji ratunkowej na Vagra II.

Alternatywna linia czasu Edytuj

2366 Ingerencja temporalna. Na skutek przeniesienia się w czasie, z roku 2344, U.S.S. Enterprise, NCC-1701-C, powstaje alternatywna rzeczywistość. Porucznik Yar służy na U.S.S. Enterprise, NCC-1701-D od 2362 roku i po pojawieniu sie w 2366 roku, U.S.S. Enterprise, NCC-1701-C, składa prośbę o przeniesienie na ten okręt. U.S.S. Enterprise, NCC-1701-C cofa się do roku 2344, by przywrócić oryginalną linię czasową. Na skutek przegranej bitwy z Romulanami w obronie klingońskiej placówki na Narendra III, porucznik Yar i pozostała przy życiu załoga U.S.S. Enterprise, NCC-1701-C zostaje wzięta do romulańskiej niewoli (dokładny raport w Archiwum Federacyjnego Biura Temporalnego).

2349 Porucznik Yar próbuje uciec z Romulusa do przestrzeni Federacji. Zostaje schwytana i skazana na karę śmierci.

Życie prywatne Edytuj

Nawiązała pewną więź emocjonalną z Datą.

Profil psychologiczny Edytuj

Raport doradcy pokładowego na U.S.S. Enterprise, NCC-1701-D, komandor Deanny Troi

Pierwsza Szef Ochrony na Enterprise kapitana Picarda prowadziła tragiczne i heroiczne życie aż do śmierci na służbie w 2364 roku.

Yar1.jpg

Tasha Yar

Yar urodziła się na upadającej kolonii Turkana IV w 2337, lecz jej rodzice zginęli, jakieś 4,5 roku później, w strzelaninie między walczącymi gangami, zaraz po narodzinach jej młodszej siostry Ishary. Po kilku miesiącach zostały porzucone przez rodzinę. Próbując przetrwać, dziewczynki wiodły brutalne i wyczerpujące życie na ulicach, unikając gangów gwałcicieli i narkotyków. Jedynym uspokajającym znajomym w tym chaosie był kot.

Tasha Yar ostatecznie opuściła swój świat w 2352 roku, w wieku 15 lat - niedługo po tym kolonia zerwała wszelki kontakt z Federacją. Prosiła Isharę aby uciekła z nią lecz młodsza siostra odmówiła, wolała opiekę ludzi Koalicji. Nigdy później już się nie zobaczyły, chociaż Ishara dowiedziała się o losie Tashy od oficerów U.S.S. Enterprise, NCC-1701-D w 2367 roku.

Picard postarał się o przydzielenie Yar na U.S.S. Enterprise, NCC-1701-D, kiedy zobaczył jak ryzykowała własnym życiem na karnelijskim polu minowym aby uratować kolonistę; jej ówczesny kapitan, był mu winien przysługę.

Czas Gwiezdny: 41601. Pomimo usilnych starań dr Crusher, podczas misji ratunkowej na Vagra II, Tasha Yar zginęła w wyniku ran odniesionych od nagłego uderzenia energii w jej głowę, zadanych przez okrutną istotę Armus. Miała ranę w okolicach lewej szczęki. Później pozostało już tylko holograficzne nagranie jej ostatnich myśli i podziękowań dla najbliższych przyjaciół ze statku.

Dobrze wyszkolona w sztukach walki i atletyce, jej ulubionymi rozrywkami były aikido i kwadraty Parris'a, uczestniczyła też w okrętowych zawodach. Wychowana w środowisku bezuczuciowym, bardzo trudno było jej wyrazić własną kobiecość - chociaż wirus z Tsiolkovsky'ego pozwolił jej raz dzielić intymność z komandorem por. Datą - intymność którą cenił zachowując w tajemnicy mały hologram z jej pośmiertnym nagraniem, chociaż został zmuszony do ujawnienia tego doświadczenia podczas swojego procesu o prawa istoty czującej rok później.

Wpis historyczny Edytuj

Raport kapitana Picarda, U.S.S. Enterprise, NCC-1701-D.

Jak wyjaśniła mi Guinan, wysoce percepcyjna El-Aurianka i moja bliska przyjaciółka, duplikat Tashy Yar w równoległej linii czasowej wkroczył w ten wszechświat w 2344 roku przez wir czasowy, na pokładzie okrętu klasy AmbassadorU.S.S. Enterprise, NCC-1701-C. Nikt nie wiedział, że została pojmana jako małżonka dla romulańskiego generała, dowódcy okrętów które zaatakowały i pokonały „Enterprise-C”. Rok później urodziła mu córkę, Selę. W 2349, kiedy Sela miała 4 lata, zepsuła próbę ucieczki swojej matki i Tasha została zabita, co smutniejsze, ponownie.

Więcej w Fandom

Losowa wiki