Fandom

Memory Alpha

Mira Antliae system

1741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

System Mira Antliae.jpg

System Mira Antliae

Mira Antliae -system gwiazdy Mira Antliae. Posiada sześć planet, jedną z nich jest Dytallix B, która jest planetą charakteryzującą się obrotem synchronicznym.

Na Dytallix B znajdują się kopalnie Dytallix Mining Company. Do połowy lat 60-tych XXIV wieku zostały one opuszczone.

W 2364 roku na orbicie Dytallix B spotkały się cztery okręty Floty Gwiezdnej: U.S.S. “Enterprise” NCC-1701-D, U.S.S. “Horatio”, U.S.S. “Renegade” i U.S.S. “Thomas Paine” NCC-65530. Ich kapitanowie spotkali się na powierzchni Dytallix B, by omówić zagrożenie przed jakim wg. nich stała Federacja.

LISTA PLANET WCHODZĄCYCH W SKŁAD SYSTEMU:

  • Mira Antlia I
  • Mira Antlia II
  • Mira Antlia III
  • Mira Antlia IV
  • Mira Antlia V (Dytallix B)
  • Mira Antlia VI

(TNG: Conspiracy)

Poza ekranemEdytuj

Według okudagramu wyświetlonego na mostku “Enterprise-D”, właściwą nazwą dla Dytallixa B jest Mira Antlia V, sugerująca, że Dytallix B jest piątą planetą systemu.

Istnieje prawdziwa konstelacja Antliae (Pompa), której najbliższa Ziemi gwiazda jest odległa o 13,2 roku świetlnego, ale pierwotnie, w dialogu w TNG: Conspiracy, padła nazwa “Mira” jako nazwa tego systemu. W rzeczywistym świecie istnieje taka gwiazda (znana też jako Omicron Ceti, w konstelacji Wieloryba), lecz odległa jest ona od Ziemi o około 420 lat świetlnych. Ta rozbieżność w dystansie każe uznać, że nazwa Mira Antlia nie odnosi się do żadnej istniejącej w realnym świecie gwiazdy.

Więcej w Fandom

Losowa wiki