Fandom

Memory Alpha

Kwadrant Beta

1739stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Quadrants.jpg

Mapa Galaktyki.

Kwadrant Beta, jest to jedna z czterech części Galaktyki. Obszar Kwadrantu Beta wyznaczony jest poprzez dwa południki, przecinające się pod katem 90˚ w centrum Drogi Mlecznej. Umowna Granica Kwadrantu Beta przebiega w Pobliżu Układu Słonecznego (Sektor 001), w którym znajdują się siedziby, Zjednoczonej Federacji Planet oraz Naczelnego Dowództwa Gwiezdnej Floty (VOY: Pathfinder, Year of Hell).

W Kwadrancie Beta znajduje się większość obszarów Imperium Klingońskiego oraz Romulańskiego Imperium Gwiezdnego. Na przestrzeni XXIII oraz XXIV wieku część obszarów Kwadrantu znalazła się pod zwierzchnictwem Zjednoczonej Federacji Planet.

W latach 2290-2293 Dowodzony przez Kapitana Hikaru Sulu USS Exelsior odbywał na tym obszarze misję badawczą. Jednym z elementów misji było katalogowanie anomalii gazowych. (Star Trek VI: The Undiscovered Country).

W siedemdziesiąt lat później, na obszarze Kwadrantu Beta przebywała dowodzona przez Kapitan Lisę Cusak, U.S.S. Olympia. Powracając z ośmioletniej misji badawczej U.S.S Olympia rozbiła się w Sektorze Ruthariańskim. W roku 2374, lecący do systemu Vegan USS Defiant napotkał na anomalię czasoprzestrzenną. Został wtedy nawiązany kontakt z Kapitan Cusak. (DS9: The Sound of Her Voice). Sektor Ruthariański jest oddalony o trzy dni od system Vegan, sugeruje to że oba obszary leżą w Kwadrancie Beta bądź w jego pobliżu.

Z Kwadrantu Beta wywodzi się posiadający zdolności jasnowidzenia gatunek Yattho.

Dowodzony przed Axum i wyzwolone drony sześcian Borg, znajdował się na zewnętrznych obszarach Kwadrantu Beta, na granicy płynnej przestrzeni. (VOY: Unimatrix Zero, Part II).

Informacje dodatkowe: Edytuj

Posiadamy niewiele informacji dotyczących Kwadrantu, z kanonu jak i innych źródeł.

Położenie kwadrantu Beta znane jest dzięki grafikom pochodzącym z odcinków VOY: Pathfinder, Year of Hell oraz Endgame.

Informacja o położeniu Układu Słonecznego na granicy kwadrantów Alfa i Beta pochodzi z Star Trek Encyclopedia, jest ona potwierdzona za pomocą grafik z odcinka VOY: Year of Hell, Part I.

Star Trek Encyclopedia określa trzy główne siły Kwadrantu Alfa, Federację Klingonów i Romulan, jako rozciągające się na obszar kwadrantów Alfa i Beta.

Wojna z Dminium określana jest mianem wojny pomiędzy siłami kwadrantu Alfa I Gamma pomimo uczestniczenia w nich ras Kwadrantu Beta.

Celem podróży USS Voyager było osiągnięcie Kwadrantu Alfa, nie zaś obszaru Federacji bądź jej sojuszników w Kwadrancie Beta.

Wszystkie nie wywodzące się z Kwadrantów Alfa bądź Beta rasy seriali Star Trek: Deep Space Nine oraz Sar Trek: Voyager, określane są jako mieszkańcy Kwadrantu Alfa.

Możliwym wyjaśnieniem może być stosowanie określenia Kwadrant Alfa jako uogólnienia wobec wszystkich sił których terytorium przynajmniej w części znajduje się na terytorium Kwadrantu (podobnie jak Rosja uznawana jest za kraj europejski). Jednakże nigdy nie zostało podane w kanonie do jakich ras, mogło by się odnosić takie uogólnienie.

Star Trek Encyclopedia jako źródło wiedzy na ten temat podaje Memory-Alpha.

Dystans jaki został pokonany przez USS Voyager w trakcie drogi powrotnej powinien pozwolić na osiągnięcie obszaru Kwadrantu Beta przed końcem 7 letniej podróży.

Zobacz także Edytuj

Kwadrant Alfa

Kwadrant Delta

Kwadrant Gamma

Gatunki Kwadrantu Beta

Więcej w Fandom

Losowa wiki