FANDOM

Klingoński Bird-of-Prey
Bird of Prey-22c-0000 ENT S04E04 Borderland (May 17, 2154)
Przynależność: Klingońskie Imperium
Organizacja: KDF,
Wielkie Domy
Klasyfikacja: okręt wojnenny
W służbie: 22 wiek
Dane techniczne
Wysokość: ... m
Szerokość: ... m
Długość: 145.36 m
Pokłady: brak danych
Dane taktyczne
Prędkość: > warp 5
Uzbrojenie: 8 disruptor dział,
2 wyrzutnie torped
Obrona: deflektor osłony
Załoga: brak danych
Bird of Prey-22c-0001

Klingoński Bird-of-Prey to typ okrętu wojennego używany w 22 wieku przez Klingonów w Klingońskich Siłach Obronnych, Klingońskie Imperium.

Statek ten spełnia różne role w Klingońskich Siłach Obronnych jako statek zwiadowczy, raider (bombowiec albo korsarz), statek przechwytujący, itp. Statki są na pierwszej linii służby w Klingońskim Imperium z powodu na ich liczebności w flocie i wszechstronnego użycia. Dodatkowo są proste w budowie.

Dane techniczneEdytuj

Kadłub: Edytuj

Zasadniczo budowa kadłuba Bird of Prey składa z trzech głównych części : modułu mostka, kadłuba maszynowi (inżynierii), oraz skrzydeł.

Moduł mostku stanowi centrum dowodzenia statku, oraz na dole posiada wyrzutnie torped. Połączony z tylną sekcją statku za pomocą długiej szyji. Moduł mostku jest ciężko chroniony za pomocą pancerza dyspersyjnego zapewniający ochroną przed czołowym atakiem co odzwierciedla Klingońską filozofię walki.

Kadłub maszynowni (inżynierii) stanowię większość całkowitej objętości kadłubu statku. Do niego przymocowane są dwa skrzydła oraz znajduje się w nim napęd podświetlny oraz warp. W nim znajduje się kwatery załogi, kuchnia, kantyna, inżynieria, zatoka promowa oraz inne pomieszczenia znajdujące się na tego typu statku.

Na obszar wykorzystywany przez załogę oprócz kwater wchodzi kuchnia w której są przygotowywane posiłki. Zgodnie z ich kulturą Klingoni preferują spożywanie świeżego i żywego jedzenia. Dlatego obok kuchni znajduje się pomieszczenie, które można określić jako zagroda dla targ. Przechowywane są one żywe do czasu, gdy kucharz wykorzysta je do przygotowania z nich posiłku dla załogi.

W tylnej części sekcji inżynierii znajduje się zatoka promowa wystarczająco duża, aby pomieszczenia małego rozmiaru statku medycznego Denobulan.

Systemy napędowe Edytuj

Statki są wyposażone w standardowe typu silników: silniki manewrowe, impuls napęd oraz warp napęd. Napęd warp umożliwia osiągnięcie prędkości warp 5 i wyżej. Impuls napęd umożliwia podróże z prędkościami podświetlnymi. Natomiast silniki manewrowe zapewniają wykonywanie manewrów, podczas dokowania oraz lądowania lub startowania na planetach.

Systemy taktyczne Edytuj

brak danych

Systemy obronne Edytuj

brak danych

Inne systemy Edytuj

brak danych

Architektura wnętrz Edytuj

brak danych

Mostek Edytuj

brak danych

... Edytuj

brak danych

Historia Edytuj

2154. Podczas lotu Enterprise, NX-01 przez obszar znany jako Pogranicze został zaatakowany przez dwa statki przechwytujące Orion i porwali dziewięciu członków załogi. Po czym udały się do planety Verex III, gdzie znajdowała się stacja przetwarzania dla handlu niewolnikami. Tam zostali wystawieni na aukcji do sprzedaży.

Enterprise wyruszyła za nimi na planetę, gdzie zdołali uwolnić porwanych członków załogi. Podczas ucieczki z planety wyruszyły za nimi dwa statki przechwytujące Orion. Podczas pościgu jeden z statków Orion został ciężko uszkodzony, a drugi został zmuszony do ucieczki po tym jak zostały zaatakowane przez Klingoński Bird of Prey. Jednak statek ten miał załogę składającą się zmodyfikowanych generycznie ludzi znanych jako augmenci. (ENT: Borderland)

Birds of Pray Edytuj

brak danych

Informacje dodatkowe Edytuj

Występowanie Edytuj

brak danych

Informacje tła Edytuj

Star Trek The Official Starships Collection Nr 35. Klingońskie Siły Obronne. Bird-of-Prey (2150-te).

Klingoński Bird-of-Prey - statek zwiadowczy, wystartował 23 wiek.
Obsługiwany przez Klingońskie Siły Obronne, operujący w 2150-tych.
Uzbrojenie: disruptor działa x8, podwójne wyrzutnie torped.
Długość 145 m.
Maksymalna prędkość warp 5.
Misje: patrol, najazdy (naloty), atak.

Kiedy ludzie po raz pierwszy spotkali Klingonów w 2150-tych Bird-of-Prey był już ustanowioną częścią floty, a zespoły najazdowe zapuszczały się tak daleko jak do Układu Słonecznego.

Mały, skrzydłowy pojazd jak Bird-of-Pray, które działają jako statki zwiadowcze i atakujące były istotną częścią Klingońskiej floty odkąd Imperium po raz pierwszy osiągnęły loty kosmiczne. Ten sam podstawowy układ był dostosowywany przez lata stawały się coraz potężniejszym, ale zasadnicze elementy pozostawały te same. Kadłub maszynowni (inżynierii) z dwoma skrzydłami, który jest podłączony do modułu mostku przez długą szyję.

Nota: Kiedy ludzie po raz pierwszy spotkali Klingonów w 2150-tych Bird-of-Prey był już stałą częścią floty i zespoły atakowe podróżowały tak daleko jak do systemu Słonecznego.

Inne statki w Klingońskiej flocie podczas 22 wieku obejmowały klasę Raptor i D-4 krążownik, obydwa dzieliły podstawowy układ, który później został użyty dla klasy K'Tinga.

Ludzie po raz pierwszy spotkali Klingoński Bird-of-Prey w 2153, kiedy Wysoka Rada wysłała Duras żeby aresztowała Kapitana Archer, który naraził się im pomagając grupie Klingońskich buntowników. Dura był tak pewny siebie, że zaatakował Enterprise, NX-01, na zewnętrznym parametrze Układu Słonecznego. Został jednak zmuszony do wycofania, kiedy trzy inne statki przybyła na pomoc Enterprise.

Samotni najeźdźcy

W połowie 22 wieku, nie było rzadkim dla Bird-of-Pray działać niezależnie oddalając się od Klingońskiej przestrzeni. Jeśli spotkał poważne zagrożenie, jego dowódca mógł wezwać wsparcie innego Bird-of-Pray. Od kiedy Duras odkrył, że Enterprise został ulepszony w bardziej potężniejszą broń wezwał dwa dalsze Bird-of-Pray, żeby mu pomogły. Bird-of-Pray tworzyły również patrole z większymi statkami, a w 2155 Admirał Floty Krell okręt wojenny miał eskortę dwóch Bird-of-Pray.

Nota: Bird-of-Prey był wyjątkowo silnie uzbrojonym statkiem i zewnątrz najeżony w disruptor działa. Bliźniacze działa były zamontowane po obu stronach modułu mostku.

Najpotężniejszą bronią Bird-of-Prey były jego torpedy. Statek miał przednie i tylne wyrzutnie. Przednia wyrzutnia jest jasno widoczna na przodzie modułu mostku.

Jak inne statki tego okresu, Bird-of-Prey nosił disruptor wieżyczkę, która była zamontowana spodzie statku. Wieżyczka była wyposażona w bliźniacze disruptor działa i mogła obracać się 360° i w osi Z, dostarczając szerokie pole ognia.

Pierwszą bronią, którą używają Klingońscy dowódcy były disruptory na końcówce skrzydeł statku.

Uzbrojony po zęby

Bird-of-Pray który dowodził Duras był w stanie osiągnąć prędkości do warp 5 i był lepiej uzbrojony mierz większość statków tego okresu. Przed modernizację Enterprise w 2153, był więcej niż godny przeciwnik dla klasy NX i z łatwością zdolne pokonać dwa statki przechwytujące Orion. To było spowodowane ... uzbrojenie składające się z ... z obrotowej wieżyczki podwójnego disruptr działa zamontowanego na dole kadłuba. Statek był również wyposażony w wyrzutnie torped, jeden znajduje się z przodu, a drugi do tyłu. Zgodnie z filozofią Klingonów przeprowadzania czołowych ataków, tył statku był lżej opancerzony niż przód.

Klingoni kładli mniejszy nacisk na zdolności obronne Bird-of-Pray. Moduł mostku był ciężko chroniony za pomocą pancerza dyspersyjnego, który został zaprojektowany do oparcia się bezpośredniemu ogniowi, robiąc ten cały obszar najlepiej chronioną sekcja statku. Energia może ... wrażliwy cel. Bird-of-Pray posiadał również poważną wadę projektu w którym bezpośrednie trafienie w główny węzeł plazmy, umieszczony nad wachlarzem sensorów tuż przed reaktorem warp, mógł odciąć całą sieć energetyczną.

Emitery holownicze

Bird-of-Pray również może się pochwalić technologią promienia holowniczego w czasie, kiedy statki Ziemi musiały polegać na fizycznie chwytających linach, oraz również posiada emitery umieszczone pod każdym skrzydłem. Umożliwiają na trzymanie i sciągania wrogich statków do jego zatoki promowej, która była umieszczona dole kadłuba podobnie jak większa klasa Raptor. ...

Większość objętości całkowitej masy statku była wcielona w tylnej sekcji statku, która zawierała kantynę i kuchnię, kwatery załogi, inżynieria, zatoka promowa i laboratoria. Pomimo małego rozmiaru statku, zatoka promowa statku była wystarczająco duża do pomieszczenia statku medycznego Denobulan. Jak statki zwiadowcze klasy Raptor z tego samego okresu, Bird-of-Prey przewozi żywe jedzenie w jego zagrodzie na targ, które znajdowały się blisko kuchni.

Nota: Projekt mostku Bird-of-Prey ledwo zmienił się miedzy 22 i 24 wieku. Dowódca zawsze siedzi na siedzeniu podobnym do tronu w centrum mostku, dach został wykonany z ..., a także kombinacja zamontowanych na ścianie i wolnostojące konsole.

Bird-of-Prey był wyposażony w emitery holownicze na spodzie skrzydeł, które były wystarczająco silne do ściągnięcia małego statku do jego zatoki promowej, nawet jeśli statek cel stawiał opór.

Bird-of-Prey był małym, bardzo zwrotny statek, który często działał niezależnie. Został zaprojektowany do bitwy i był mocno uzbrojony.

To niespodzianka dla wielu ludzi, ale większość Klingońskich statków przewozi kapsuły ratunkowe. Klingoni wierzą, że jest bardziej roztropne jest przeżyć żeby kontynuować bitwę, niż przegrać w wyniku poszukiwania chwały. W 22 wieku, Bird-of-Prey używały jednoosobowe kapsuły ratunkowe z podstawowymi zdolnościami sterowania, które mogą być wyrzucone z spodu statku. Wewnętrzne sensory informują załogę jeśli kapsuła ratunkowa została wystrzelona.

Bird-of-Prey używają deflektor osłony do ochrony ich przed ogniem wroga. Ilość energii jaka może zostać przekierowane w celu zapewnienia większej ochrony do różnych obszarów. Jeśli maksymalna ilość energii zostanie przekierowana do przednich osłon, statek może wytrzymać uderzenie nowo wprowadzonych torped fotonowych. Jednakże, oznaczało to osłabienie osłony tylnej i pozostawienie tyłu statku podatnego na ataki.

Systemy napędowe

Silnik warp były zasilane przez materia-antymateria reaktor, który używa kryształy dilithium ... . Jasno czerwona plazma ... ruszty na górnej części kadłuba inżynierii. Impuls silniki były zamontowane powyżej z bliźniaczymi modułami ustawionymi pod kątem w stosunku do siebie na górze. Plazma w impuls silnikach jarzy się z chłodniejszym pomarańczowym kolorem. System samozniszczenia Bird-of-Prey działa przez przeciążenie matryc dilithium do wywołania niekontrolowanej reakcji, która dosłownie rozrywa statek na części.

Układ mostku Bird-of-Prey 22 wieku jest natychmiast rozpoznawalny dla Klingona 24 wieku. Monitor statku znajdował się naprzeciwko przedniej grodzi, kiedy fotel Kapitana znajdował się w centrum mostku. Wejście do mostku było umieszczone ... , który był przydzielony do oficera broni. Dodatkowe stacje były rozmieszczone dookoła perymetru mostku.

Bird-of-Prey 22 wieku był często używany do przeprowadzania ataków poza granicami Imperium i idealnie przystosowane do wykonywania szybkich, płynnych ataków. W tym okresie, Bird-of-Prey nie posiadał technologii transportera, tak więc kiedy załoga obezwładni (pokona) inny okręt, często przeprowadzają abordaż i biorą więźniów. Główne porty dokowania znajdowały się na bokach inżynierii kadłuba.

Projekt był tak podstawowy dla Klingońskiego myślenia, że stanowi podstawę generacji podobnych statków produkowanych przez Klingoni ich tyle ile potrzebują Bird-of-Prey.

Nota: Bird-of-Prey wytwarza pole warp przez wysyłanie super ogrzanej plazmy, gdzie ona zasila ekwiwalent cewek warp. Energia z plazmy może być również skierowana do disruptor dział na końcówkach skrzydeł.

Linki zewnętrzne Edytuj

brak danych