Fandom

Memory Alpha

Kamień z Gol

1745stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Stone of gol.jpg

Złożony w całość Kamień z Gol trzymany przez T'Paal

Kamień z Gol -starożytna wolkańska broń zbudowana w czasach, gdy na Wolkanie toczyły się zacięte wojny (tzw. czas przed Czasem Przebudzenia).

Kamień z Gol jest rezonatorem psionicznym, który wzmacnia moc telepatyczną. Wzmocnieniu ulegają zwłaszcza brutalne i “złe” emocje oraz myśli. Wiele z nich może obrócić się przeciwko osobom, od których wyszły. Gdy dany umysł nie posiada negatywnych myśli i emocji, rezonator jest bezużyteczny, ponieważ nie ma co wzmacniać. Od Czasu Przebudzenia, kiedy to Surak zaczął nauczać logiki i tłumienia emocji, Kamień z Gol okazał się nieskuteczną bronią przeciwko Surakowi i jego wyznawcom. Po wygnaniu z Wolkana tych, którzy nie podążyli za Surakiem i jego naukami, Kamień z Gol został niemal zapomniany. Przez długi czas był uznawany za mityczne urządzenie, które zostało zniszczone przez wolkańskich bogów. W rzeczywistości urządzenie, uznawane za bardzo niebezpieczną broń, zostało rozebrane na trzy części, z których każda została ukryta w innej części kwadrantu, tak by nikt nie mógł wejść w posiadanie całej broni.

Stone of Gol artifact.jpg

Jeden z trzech fragmentów Kamienia z Gol, ukazujący wolkańskich bogów: wojny (z lewej) i śmierci (z prawej)

W 2369 roku Wolkański Ruch Izolacjonistyczny wykradł jedną z części Kamienia z Gol. Ruch ten zatrudnił również najemnika -Arctusa Barana, który miał odnaleźć pozostałe dwie części broni. Załogę Barana udało się zinfiltrować kapitanowi Jean-Luc Picardowi. Udało się też odnaleźć dwie pozostałe części. Załoga dowodzona przez Barana została również zinfiltrowana przez członkinię Wolkańskiego Ruchu Izolacjonistycznego -T'Paal, która podała się za Romulankę o imieniu Tallera i dokonała udanej próby wykradzenia wszystkich części Kamienia z Gol. Po kradzieży udała się ona na Wolkan, do opuszczonego sanktuarium T'Karath, gdzie złożyła broń w całość. Za jej pomocą udało się jej wyeliminować ścigających ją najemników. Nie udało się jej to jednak z kapitanem Picardem, który odczytawszy wolkańskie piktogramy zrozumiał jak obronić się przed Kamieniem z Gol. Dzięki temu udało się schwytać T'Paal i odebrać jej rezonator psioniczny, który ponownie podzielono na trzy części i każdą z nich ukryto w osobnych miejscach.

Zobacz takżeEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki