Fandom

Memory Alpha

Hovath

1742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Hovath.jpg

Hovath w 2369

Hovath - bajoranin zamieszkującym małą bajorańską wioskę, przygotowywał się on do pełnienia roli Sirah, bajarza który swą opowieścią odpędza mitycznego potwora Dal’Rok’a, przybywającego w okresie corocznych żniw aby zniszczyć wioskę. Historia narodzin potwora jest dla mieszkańców tajemnicą. Dal’Rok został stworzony przez pierwszego z Sirah, by zjednoczyć mieszkańców wioski i zakończyć panujące między nimi waśnie Jego następcy sterują potworem za pomocą fragmentu Kamienia z Niebiańskiej Świątyni.

W 2369 roku umierający Sirah mianował swoim następcą oficera Gwiezdnej Floty Milesa O’Briena, przesłał się on do wioski wraz z doktorem Julianem Bashirem, aby zbadać i wyleczyć starego Sirah. Na łożu śmierci mianując swoim następcą O’Briena Sirah pominął przygotowywanego do tej roli Hovath’a.

Odrzucony uczeń, nie godząc się z decyzją swego mistrza postanowił zabić nowo mianowanego Sirah, zajmując następnie jego miejsce. Po nieudanym zamachu i rozbrojeniu przez obydwu oficerów floty Hovath wyjawił tajemnice powstania i sterowania Dal’Rok’iem. Wyjawił również oficerom, że pominięcie go przez starego Sirah miało być karą za nieokiełznanie potwora poprzedniej nocy. (DS9: „The Storyteller”)

Walka z Hovathem była jednym ze wspomnień O'Briena opuszczającego Deep Space 9 w końcu 2375. (DS9: „What You Leave Behind”)

Rolę Hovatha odtworzył Lawrence Monoson. Postać pojawia się też w drugim tomie książki Worlds of Star Trek: Deep Space Nine. Wersja postaci z lustrzanego wszechświata pojawia się w książce Warpath. Zgodnie ze scenariuszem Storyteller'a w 2369 Hovath miał 24 lata.

Więcej w Fandom

Losowa wiki