Fandom

Memory Alpha

Henry Janeway

1742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Henry Janeway.jpg

Henry Janeway

Henry Janeway. Ojciec Jason’a Janeway’a i jeden z przodków Kathryn Janeway. Był właścicielem księgarni Alexandria Books, która znajdowała się w Portage Creek, w stanie Indiana, w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej, a którą prowadził ze swym synem Jason’em.

Był zamkniętym człowiekiem, ukrywającym się przed światem w swej księgarni, otoczony przez swoje książki, które uwielbiał podobnie jak uwielbiał epokę antyczną. Nie miałby też nic przeciwko, gdyby okazało się, że musiałby żyć w czasach antycznych. Twierdził, że największe dzieła literackie powstały w tamtych czasach, a ludzie, pomimo braku nowoczesnych urządzeń ułatwiających życie, żyli znacznie lepiej. Z tego też powodu obchodził się bez wielu osiągnięć współczesnej mu techniki (miedzy innymi bez komputera). Nigdy też nie wyjeżdżał poza Indianę. W zupełności wystarczały mu „podróże” w miejsca, w które zabierały go jego książki.

Współczesność dopadła Henry’ego Janeway’a pod koniec 2000 roku, kiedy to w Portage Creek pojawiła się firma, mająca zbudować Millennium Gate –samoutrzymującą się biosferę z własnym ekosystemem. Miejscowej ludności zaproponowano wykup posiadanych przez nią nieruchomości po bardzo atrakcyjnych cenach. Jedynym warunkiem było to, że wszyscy mieszkańcy musieli się zgodzić na sprzedaż, w przeciwnym razie firma wycofa się z inwestycji w Portage Creek. Jedynym człowiekiem sprzeciwiającym się sprzedaży był Henry Janeway. Uważał on, że Millennium Gate spowoduje zniszczenie dziedzictwa miasta.

Poznanej, w tym czasie, przez Henry’ego Janeway’a, Shannon O’Donnell, udało się w ostatniej chwili nakłonić go do sprzedaży księgarni. I tuż przed końcem ostatecznego terminu wyznaczonego przez firmę na północ 31 grudnia 2000 roku, Henry Janeway zamknął swoją księgarnię i odsprzedał ją pod budowę Millennium Gate, gdzie po zakończeniu budowy miał na nowo ją otworzyć. Shannon O’Donnell, jako inżynier, została konsultantem projektu Millennium Gate. Zamieszkała w Portage Creek oraz wyszła za Henry’ego Janeway’a.

Więcej w Fandom

Losowa wiki