Fandom

Memory Alpha

Góra Seleya

1742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Mount Seleya, 2285.jpg

Góra Seleya

Góra Seleya -góra na Wolkanie, 37 kellicamów na północ od, leżącego na pustyni zwanej Kuźnią, sanktuarium T'Karath.

Na górze Seleya znajduje się świątynia. Około IV wieku (wg. ziemskiego kalendarza), w tej świątyni zmarł na skutek choroby popromiennej Surak. Jego śmierć nastąpiła tuż przed ostatnią bitwą z tymi, którzy nie chcieli podążać ścieżką Suraka i chcieli powrotu do sposobu życia jaki miał miejsce nim Surak zaczął nauczać logiki i podążania drogą pokoju. Wolkanie określają ich jako tych, którzy “maszerowali pod Skrzydłami Drapieżcy”. Najprawdopodobniej określenie odnosi się do przodków Romulan (romulańskie godło do dziś przedstawia drapieżnego ptaka).

W 2285 roku kapłanka T'Lar, na prośbę ambasadora Sareka, przeprowadziła rytuał fal-tor-pan, by przenieść katrę Spocka do jego nowego ciała. Było to prawdopodobnie pierwsze fal-tor-pan od połowy ziemskiego XXII wieku, kiedy to katra Suraka została przeniesiona z ciała kapitana Jonathana Archera do ciała jednego z kapłanów.

Wolkański XXII-wieczny okręt "Seleya" wziął swą nazwę prawdopodobnie od nazwy tej góry.

Więcej w Fandom

Losowa wiki