Fandom

Memory Alpha

Dyrektoriat Bezpieczeństwa

1745stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Ministerstwo Bezpieczeństwa Wolkana (dawniej: Dyrektoriat Bezpieczeństwa) -to resort podlegający bezpośrednio wolkańskiemu Najwyższemu Dowództwu. Obejmuje m.in. wywiad (V'Shar).

Ok. 2132 roku roku Ministerstwo Bezpieczeństwa (zwane wtedy Dyrektoriatem Bezpieczeństwa) otrzymało prośbę od władz Agaronu, na którym panowała duża przestępczość i korupcja, by udzieliło pomocy w likwidowaniu przestępczości. Dyrektoriat Bezpieczeństwa przygotował i wysłał na Agaron setki agentów, których zadaniem była infiltracja i pomoc miejscowym władzom w likwidacji przestępczości zorganizowanej. Misja trwała lata, ale powiodła się. Po jej zakończeniu wolkańscy agenci zostali odwołani na Wolkan. 19 z nich odmówiło powrotu, ponieważ okazało się, że odpowiadało im życie w światku przestępczym. Dyrektoriat wysłał w pościg za nimi nowych agentów z zadaniem schwytania i dostarczenia na Wolkan zbiegów. Wśród wysłanych w pościg agentów V'Shar była T'Pol, której udało się złapać pięciu z siedmiu wyznaczonych jej do schwytania zbiegów. Szóstego (Jossena) zastrzeliła. Siódmy -Menos zdołał jej uciec.

Dyrektoriat Bezpieczeństwa postawił sobie za punkt honoru schwytanie wszystkich. Menos przez lata był tropiony, ale udawało mu się uciec. Aż w 2152 roku udało się go namierzyć na księżycu planety Pernaia Prime. V'Shar nakazało T'Pol schwytanie Menosa i dostarczenie go na wolkański okręt. Misja zakończyła się sukcesem.

W 2154 roku Dyrektoriat Bezpieczeństwa przeprowadzał śledztwo dotyczące zarzutu kradzieży, z Wolkańskiej Akademii Nauk, tajnych dokumentów. Zarzut ten postawiono T'Les, która pracowała wtedy w Akademii Nauk jako wykładowca. Dochodzenie było swoistą formą zemsty na córce T'Les – T'Pol, która w opinii wolkańskich władz była winna odkrycia przez Andorian szpiegowskiej instalacji w wolkańskim klasztorze P'Jem. T'Les chcąc uniknąć skandalu związanego z oskarżeniem zdecydowała się złożyć rezygnację z pełnionej w Akademii Nauk funkcji.

W tym samym roku dokonano zamachu bombowego na ziemską ambasadę na Wolkanie. W trakcie śledztwa okazało się, że główny śledczy Dyrektoriatu Bezpieczeństwa (który osobiście prowadził śledztwo w tej sprawie) -Stel, był poszukiwanym zamachowcem. Stel został aresztowany i uznany za Syrrannitę, by wolkańskie władze mogły zrzucić na nich winę i pozbyć się problemu, jaki od pewnego czasu sprawiali im Syrrannici.

W 2370 roku władzę nad Ministerstwem Bezpieczeństwa sprawował Satok. To jemu i jego ministerstwu została oddana, schwytana przez kapitana Picarda, T'Paal, dzięki której Satok miał nadzieję na rozpracowanie Wolkańskiego Ruchu Izolacjonistycznego. Ministerstwo Bezpieczeństwa zajęło się również ponownym ukryciem Kamienia z Gol.

Więcej w Fandom

Losowa wiki