FANDOM

SFCommandHQ
Dowództwo Starfleet.
Starfleet Headquarters logo
Logo Dowództwa Starfleet.

Dowództwo Gwiezdnej Floty [ang. Starfleet Command] to gałąź dowodzenia Starlfeet, której kwatera główna znajduje się w San Francisco na Ziemi.

Jego zadaniem jest sprawowanie kontroli i podejmowanie decyzji dotyczących wszystkich aspektów Starfleet, począwszy od operacji militarnych skończywszy na badaniach naukowych i eksploracji kosmosu. Decyzje podejmowane przez Dowództwo Starfleet mają wpływ na całą Federację i wydarzenia mające miejsce głównie w Alpha i Beta Kwadrant. Chociaż po odkrycie Bajorańskiego tunelu podprzestrzennego dało im dostęp również do Gamma Kwadrant.

Dlatego też oficerowie służący na najwyższych stanowiskach w flocie muszą cieszyć się nieposzlakowaną opinią. Najmniejszy błąd lub wada charakteru dyskwalifikuje ich jako kandydatów do pełnienia tego rodzaju funkcji. Dowództwo Starfleet cieszy się sporą autonomią, ale bezwzględnie podlega władzom cywilnym, czyli Prezydentowi Federacji oraz Radzie Federacji.

Historia Edytuj

2256 SD 1207.87-1207.89 (data szacunkowa). Dowództwo Starfleet zostało poinformowane za pomocą zakodowanej wiadomości przez Kapitana Georgiou dowódcę statku kosmicznego U.S.S. Shenzhou, MCC-1227, że po wieku braku kontaktu ponownie nawiązali kontakt z Klingonami w systemie UFC 012073. (DIS: The Vulcan Hello)

2256 SD 1207.95-1207.97 (data szacunkowa). Kapitan Philippa Georgiou skontaktowała się z Admirałem Anderson na pokładzie U.S.S. Europa, NCC-1648. Przedstawiła raport sytuacyjny na temat spotkanie z nieznanym Klingońskim statkiem w przestrzeni Federacji w systemie UFC 012073.

Admirał poinformował Kapitana, że jego statek U.S.S. Europa i wszystkie okręty floty w zasięgu będą na ich współrzędnych za dwie godziny. Do tej pory mieli utrzymać pozycję i nie prowokować Klingonów. (DIS: The Vulcan Hello)

Borg zagrożenie Edytuj

2365 SD 42761.9 Załoga U.S.S. Enterprise, NCC-1701-D dokonała pierwszego kontaktu z gatunkiem znanym jako Borg, który stanowił bardzo duże zagrożenie dla Federacji.

Dowództwo Starfleet zapoznało się wydarzeniami jakie miały miejsce w systemie J-25, oddalonego o więcej niż 7000 lat świetlnych od najbliższej bazy kosmicznej 185 w przestrzeni Zjednoczonej Federacji Planet. (TNG: Q Who; DS9: The Search, Part I)

Wnioski : Starfleet przeprowadziła analizy raportów załogi i danych zarejestrowany przez sensory. Zbadano również kadłub statku w celu zbadania działania i efektów broni Borg. Przeprowadzono analizę taktyczną i określona szanse pokonania sześcianu Borg.

Dowództwo Starfleet założyło, że statek Borg był w stanie osiągnąć max prędkość warp statku klasy Galaxy to osiągnie terytorium Federacji za 2 lata 7 miesięcy. Po rozważeniu opcji obronnych floty Dowództwo doszło wniosku, że musi wzmocnić jej zdolności obronne. Do tego musiała zbudować nową klasę statków zdolnych do walki z Borg. Jednak żadne dotychczasowe projekty nie spełniały tych wymogów. Dlatego potrzebowała, statków wyłączenie przeznaczonych do walki.

Następnie Dowództwo Starfleet przedstawiło Radzie Federacji wniosek potrzeby zaprojektowania i zbudowania nowej klasy statków zdolnej walczyć i pokonać Borg. Ponieważ w obecnej sytuacji, szanse pokonania były niskie.

2365 SD 42761.9 - 43000 (data szacunkowa). Rada Federacji po zapoznaniu z raportami o zagrożeniu ze strony Borg i wnioskiem Dowództwa Starfleet, podjęła kontrowersyjną decyzję o skonstruowaniu przez Starfleet klasy statków przeznaczonej jedynie do walki z Borg.
2366. Rozpoczęto prace nad okrętem wojennym typu eskortowiec, który później będzie znany jako klasa Defiant. (TNG: Q Who; DS9: The Search, Part I)