FANDOM

SFCommandHQ
Dowództwo Starfleet.
Starfleet Headquarters logo
Logo Dowództwa Starfleet.

Dowództwo Gwiezdnej Floty [ang. Starfleet Command] to gałąź dowodzenia Starlfeet, której kwatera główna znajduje się w San Francisco na Ziemi.

Jego zadaniem jest sprawowanie kontroli i podejmowanie decyzji dotyczących wszystkich aspektów Starfleet, począwszy od operacji militarnych skończywszy na badaniach naukowych i eksploracji kosmosu. Decyzje podejmowane przez Dowództwo Starfleet mają wpływ na całą Federację i wydarzenia mające miejsce głównie w Alpha i Beta Kwadrant. Chociaż po odkrycie Bajorańskiego tunelu podprzestrzennego dało im dostęp również do Gamma Kwadrant.

Dlatego też oficerowie służący na najwyższych stanowiskach w flocie muszą cieszyć się nieposzlakowaną opinią. Najmniejszy błąd lub wada charakteru dyskwalifikuje ich jako kandydatów do pełnienia tego rodzaju funkcji. Dowództwo Starfleet cieszy się sporą autonomią, ale bezwzględnie podlega władzom cywilnym, czyli prezydentowi Federacji oraz Radzie Federacji.

Historia Edytuj

2256 SD 1207.87-1207.89 (data szacunkowa). Dowództwo Starfleet zostało poinformowane za pomocą zakodowanej wiadomości przez Kapitana Georgiou dowódcę statku kosmicznego U.S.S. Shenzhou, MCC-1227, że po wieku braku kontaktu ponownie nawiązali kontakt z Klingonami w systemie UFC 012073. (DIS: The Vulcan Hello)

2256 SD 1207.95-1207.97 (data szacunkowa). Kapitan Philippa Georgiou skontaktowała się z Admirałem Anderson na pokładzie U.S.S. Europa, NCC-1648. Przedstawiła raport sytuacyjny na temat spotkanie z nieznanym Klingońskim statkiem w przestrzeni Federacji w systemie UFC 012073.

Admirał poinformował Kapitana, że jego statek U.S.S. Europa i wszystkie okręty floty w zasięgu będą na ich współrzędnych za dwie godziny. Do tej pory mieli utrzymać pozycję i nie prowokować Klingonów. (DIS: The Vulcan Hello)