Fandom

Memory Alpha

Chakotay

1742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Chakotay.jpg

Chakotay

PRZEBIEG SŁUŻBY Edytuj

  • 2344-2348

Akademia Floty Gwiezdnej.

  • 2354-23??

Chakotay służy na U.S.S. „Merrimac”.

  • 23??-3 marca 2368

Komandor por. Chakotay służy na U.S.S. „Gettysburg” NCC-3890, pod dowództwem kapitan Madolyn Gordon.

  • 3 marca 2368

Rezygnacja ze służby na U.S.S. „Gettysburg” NCC-3890 (na własną prośbę).

  • 23??-2370

Komandor por. Chakotay służy jako instruktor Zaawansowanego Treningu Taktycznego Floty Gwiezdnej.

  • 2370-2371

Komandor por. Chakotay rezygnuje ze służby we Flocie i zostaje członkiem organizacji znanej jako Maquis. Obejmuje dowództwo „Val Jean” –należącego do Maquis okrętu klasy Peregrine.

  • 2371-2377

Komandor por. Chakotay wraz ze swoją załogą Maquis, przyłącza się do załogi U.S.S. „Voyager”, który zaginął w Kwadrancie Delta. Dowódca U.S.S. „Voyager” –kapitan Kathryn Janeway –mianuje go Pierwszym Oficerem.

AKTA PERSONALNE. CZAS GWIEZDNY: 55000. Edytuj

Chakotay1.jpg
Były oficer Floty Gwiezdnej – komandor por. Chakotay był pochodzenia Indianinem. Był instruktorem Zaawansowanego Treningu Taktycznego Floty Gwiezdnej. Dowiedziawszy się jednak o śmierci swego ojca, który poległ w walce z Kardasjanami, w obronie kolonii zamieszkiwanej przez ich plemię, Chakotay zrezygnował ze służby we Flocie i w 2370 roku przyłączył się do Maquis – organizacji, która walczyła w obronie kolonistów Federacji w kardasjańskiej Strefie Zdemilitaryzowanej. Chakotay jest łagodnym lecz jednocześnie zdecydowanym człowiekiem i jednym z tych Maquis, którzy naprawdę wierzyli w to o co walczyli, a nie najemnikiem czy przestępcą.

Dziś Chakotay sięga do duchowych korzeni swego plemienia dla wewnętrznego komfortu i wcale nie znaczy to dzielenia się tą wiarą z innymi, gdy jest pytany lub nawet długo indagowany o nią przez Torres i Parisa czy innych. Korzysta ze wskazówek, wzywanego za pomocą swego zestawu szamańskiego, duchowego przewodnika, modląc się i medytując prosi o rady swojego ojca – Kolopaka – oraz używa kręgu medycznego do samoleczenia. Jednakże Chakotay nie zawsze miał taki szacunek dla drogi, którą podążali jego przodkowie. Jego ojciec uporczywie poszukiwał starożytnej krainy, w której mieszkali przodkowie plemienia. Kolopakowi udało się odnaleźć ją w środkowo-amerykańskiej dżungli w 2344 roku. Na wyprawę tę, Kolopak zabrał, piętnastoletniego wówczas Chakotay’a. Nieco wcześniej, Chakotay poznał oficerów Floty Gwiezdnej, którzy patrolowali granicę z Unią Kardasjańską. Mając poparcie kapitana Sulu, Chakotay złożył podanie o przyjęcie do Akademii Floty Gwiezdnej i postanowił opuścić plemię, czym rozczarował Kolopaka. Mimo takiego sprzeciwu, dotyczącemu życia plemienia, dzięki Kolopakowi, Chakotay nabył wiele umiejętności w dziedzinie technik przetrwania, które niejednokrotnie mu się przydały. W Akademii Floty, Chakotay przeszedł m.in. intensywny kurs pilotażu. Początkowo loty odbywały się nad Północną Ameryką, później przeniesiono go na Wenus, gdzie nauczył się latania w burzach atmosferycznych. Po tych lotach, cały semestr trenował pilotaż w pasie asteroidów należących do Układu Słonecznego. Zimne stosunki między Chakotay’em a Kolopakiem zakończyły się w 2370 roku, gdy Kolopak zginął w obronie rodzinnej kolonii przed Kardasjanami. By uhonorować Kolopaka, Chakotay przejął po nim tatuaż –symbol przodków swojego plemienia. Zainteresował się również archeologią. Plemię Chakotay’a pochodzi od zamieszkujących kiedyś środkową Amerykę Majów i Ludu Drzewa Kauczukowego, którzy opierali się obcej ingerencji aż do czasów rozwoju technologii warp, która pozwoliła im na opuszczenie Ziemi i znalezienie sobie miejsca na innym świecie, gdzie mogliby żyć według swoich zwyczajów. Jeden ze znanych Chakotay’owi przodków, który nie żył tak jak jego plemię, zamieszkiwał dwudziestowieczną Arizonę pracując jako nauczyciel w jednej z miejscowych szkół. Nawet dziś mając do dyspozycji nowoczesną technologię, Chakotay nadal pozostaje wierny ideałom swego plemienia, uważając że jedyne co człowiek może naprawdę posiadać to odwaga i lojalność. Mimo iż plemię zamieszkało na odległej kolonii, Chakotay, gdy mówi o domu, ma na myśli Ziemię.

UZUPEŁNIENIE DANYCH: WPIS DOWÓDCY U.S.S. „VOYAGER” NCC-74656 –KAPITAN KATHRYN JANEWAY. KWADRANT DELTA, CZAS GWIEZDNY: 49485,3. Edytuj

Były przywódca wchodzących w skład mojej załogi Maquis, przeżywał ostatnio ciężkie chwile: wiadomość o tym, że Tuvok szpiegował na rzecz Floty, śmierć Kurta Bendery –jednego z Maquis, który niegdyś uratował mu życie na Telfas Prime, zdrada Seski, która zaszokowała go tym ze była kardasjańską agentką, szpiegującą Maquis, a po dołączeniu do załogi „Voyager’a” nadal nim manipulowała, co zagrażało bezpieczeństwu załogi i powodowało, że czuł się za to winny. Mimo prób i sympatii do Maquis, moralność Chakotay’a jest równie silna jak moja i jemu zawdzięczać mogę to, że Maquis, którymi dowodził zaakceptowali moje dowództwo oraz moją decyzję działania zgodnie z zasadami Floty Gwiezdnej, włączając w to dyscyplinę -i to, jak słyszałam, siłą w razie potrzeby. Szczególnie wdzięczna jestem za przekonanie mnie do wyboru Głównego Inżyniera –choć muszę też obwinić go za przekonanie mnie do próby znalezienia porozumienia z Trabe lub Kazonami. Przekonana też jestem, że stosunki między nim a obydwiema załogami (Maquis i Floty) układają się dobrze. Chakotay wydawał się skłonny do pogorszenia swych stosunków z Tom’em Parisem, gdy Paris, Tuvok oraz ja, szykowaliśmy pułapkę na szpiega Seski w załodze „Voyager’a”. Zdaję sobie sprawę z irytacji komandora z powodu pominięcia go przy podejmowaniu decyzji o zastawieniu pułapki, ale dzięki temu, nieświadomie, pomógł nam odegrać tak dobre przedstawienie.

Więcej w Fandom

Losowa wiki