FANDOM

Acamarianie to humanoid gatunek zamieszkujący planetę Acamar III.

AnatomiaEdytuj

Acamiarianie posiadają wygląd bardzo podobny do ludzi z wyjątkiem rozpadliny w ich czołach.

Krew Acamarian natomiast bazowała na niezwykłym połączeniu żelaza i miedzi, co ułatwiało identyfikację ich gatunku.

SpołeczeństwoEdytuj

Cywilizacja Acamarian rozwinęła się na planecie Acamar III. W wczesnej historii doświadczyła waśni między klanami, które doprowadziły niekończących się konfliktów. Po ich zakończenie od przeszłego wieku planeta i jej mieszkańcy cieszyli się pokojem.

Nie mogący się pogodzić z nowym porządkiem, doszło do rozłamu w społeczeństwie. Część populacji opuściła świat macierzysty i stała się koczownikami wśród gwiazd byli nazywani Zbieraczami. Przerwanie zapewniali się często atakami na inne planety, posterunki, statki. Stali się międzygwiezdnymi przestępcami [rabusiami].

W kulturze Acamarian, członkostwo w klanie było uważane za znaczącą wartość społeczną i polityczną. Godne uwagi były też indywidualne dekoracyjne tatuaże twarzy.

Konflikty między klanami często były gwałtowne. Jedna z takich waśni skończyła się Lornak i Tralesta, trwała jakieś trzy wieki, a zakończyła się po śmiercią wszystkich Tralesta.

Acamariański rząd, na którego czele stała Władczyni Marouk, prowadziła negocjacje z odłamem renegatów Zbieraczy i przedstawiła ofertę pojednania w 2366. W negocjacjach pośredniczył Jean-Luc Picard, które zakończyły się sukcesem. (TNG: The Vengeance Factor)

TechnologiaEdytuj

Tutaj napisz treść sekcji strony.

Przedstawiciele gatunkuEdytuj

Tutaj napisz treść sekcji strony.

HistoriaEdytuj

Tutaj napisz treść sekcji strony.

WystępowanieEdytuj

(TNG: The Vengeance Factor)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki